Gå til innhold
Leif88

svensk hermetikk?

Anbefalte innlegg

etter en liten diskusjon på facebook, så kom jeg frem til at jeg kunne spørre her :) er personlig veldig glad i hermetikk som Snurring og Turist-proviant ( som forsvant fra markedet) noen som har gode forslag på svenske varianter? evt andre land?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 timer siden, Lompa skrev:

Surstrømming... ;) 

Jokes on you, jeg liker surstömming 😛

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, Leif88 skrev:

Jokes on you, jeg liker surstömming 😛

Jøss, fins det noen som liker det, altså? Lykke til med å åpne boksen i teltet.. ;)

I Sverige har de en greie med pølser på boks. I mange ulike varianter. Det kan kanskje være noe å prøve? Ellers kan det være verd å se på hermetikken i asiabutikker ("innvandrerbutikker"). Mye interessant halalslaktet.

Av norske favoritter (når det ikke skal bæres langt) er Trondhjems Sodd. Dessverre er ikke Trondhjems Cowboygryte med pølser og bacon å få kjøpt lenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør prøve deg fram. Norrlandspölsa er omtrent Snurring så du skal ikke ta navnet for gitt. Men jeg synes de har større utvalg over grensen enn i min lokale butikk. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg går ikke god for tilbudet i Sverige! - men jeg har sett mange av dem både i Charlottenberg og i hyllene i Kiruna i sommer. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 24.7.2019 den 8.54, Lompa skrev:

;)I Sverige har de en greie med pølser på boks. I mange ulike varianter.

Korv på boks? Husker den kjempestore boksa med pølser før i tiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er den beste maten som finnes på hermetikk:

Skjult lenke - logg inn for å se den

Mange dnt hytter har de, men de er også ofte det første de går tom for.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider