Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellheimen Pro 3 Camp vs Spitsbergen Pro 3 Camp


Panzer

Anbefalte innlegg

Annonse
1 time siden, AK74 skrev:

Men ikke stormmatter? Hva tenker dere om det? Jeg vurderte dette til vinterbruk, men tenkte at det skulle hatt de stormmattene da.

Jeg har hatt Hilleberg Keron 3GT før og savna ikke stormmatter. Det ser helt likt ut i utforming men om det er noe spesielt ved Hilleberg sine telt som gjør at de står bedre uten stormmatter tviler jeg vel på. 20-21 sekundmeter gjennom to døgn i Skarvheimen klarte det hvertfall fint, selv om vinden dreide og kom inn mer mot langsida etter hvert. Det er vel når det er bart eller så løs snø at man ikke kan legge det inntil veggene at stormmattene kan ha noe for seg, men når Keron funker fint på sydpol-ekspedisjoner burde det vel holde mye.

Vi har et gammelt Helsport Rago 3 som ser helt likt ut som Spitsbergen (beholdt det og solgte Keron fordi det ga mest penger igjen, savn!), men med stormmatter - og et lappa hulli taket etter at mannen prøvde å gå inn i det med isøks festa på sekken. Denne typen telt er genialt på vinterturer synes jeg, så romslig og praktisk, lett å sette opp. 

 

Hadde lett kjøpt dette på xxl hvis vi ikke hadde fra før, MYE telt for pengene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, torese skrev:

Spitsbergen pro 3 til 3990 på xxl. Må i tenkeboksen om jeg virkelig trenger dette. 

Takk for tipset! Jeg bestilte et jeg. :) Det er på tide å få byttet ut tremannsteltet ungene bruker, et gammelt Romsdalshorn 3 Camp Trek, der ytterduken blir en halv meter lenger og får dobbel vekt i våt tilstand. :)

Endret av ketilring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, SnorreL skrev:

Jeg har også -17 og der kan man også åpne myggnettingen i ventilene på ytterteltet. Tror ikke man kan det på -18 modellen. Og har også alle bardunene som esphojo skriver over her.

Da er det egentlig bare å løpe og kjøpe hvis man har behov for Spitsbergen :) Liker at det er godt med barduneringspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, torese skrev:

Endte med å bestille et eksemplar av teltet. Gleder meg til å teste dette. Har savnet et telt med rette vegger og god plass. 

Tore 

Mitt har forventet ankomst på fredag, ifølge Posten. Da kan det hende det blir test i helga. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, langen skrev:

Det er helt latterlig lav pris! Jeg kjøpte et fra Helsport outlet som var satt opp en gang for fotografering til 4000,- og syntes det var billig! Her er det bare å løpe og kjøpe for de som vurderer dette teltet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, langen skrev:

Det er vel en idé for de av dere som kjøpte til 3999,- forrige uke å kontakte XXL denne uken.

https://www.xxl.no/XXL-garantier

"Dersom du kan kjøpe identisk vare til en lavere pris enn du betalte hos oss innen 30 dager etter kjøpsdatoen hos oss, betaler vi deg differansen tilbake"

Endret av Terka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Terka skrev:

Det er vel en idé for de av dere som kjøpte til 3999,- forrige uke å kontakte XXL denne uken.

https://www.xxl.no/XXL-garantier

"Dersom du kan kjøpe identisk vare til en lavere pris enn du betalte hos oss innen 30 dager etter kjøpsdatoen hos oss, betaler vi deg differansen tilbake"

Har allerede sendt epost og bedt om 800kr tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Terka skrev:

Det er vel en idé for de av dere som kjøpte til 3999,- forrige uke å kontakte XXL denne uken.

https://www.xxl.no/XXL-garantier

"Dersom du kan kjøpe identisk vare til en lavere pris enn du betalte hos oss innen 30 dager etter kjøpsdatoen hos oss, betaler vi deg differansen tilbake"

Har allerede sendt e-post jeg også. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fotogubbe skrev:

3 199kr er helt vilt for et nytt og helt uåpnet telt :)

2B307DB3-6774-43EF-93F2-7EC3AE766F06.jpeg

1144C9DE-A025-4C19-817A-5461A64D5778.jpeg

Gratulerer! Var nettopp innom XXL og kjøpte klær til barna. Neeesten at jeg tok med et til selv om jeg har et allerede 😂 Kunne nok solgt det til våren med et par tusen i fortjeneste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.