Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardangervidda på langs - Dyranut til Rjukan


mariee

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg starter på turen min om et par uker, og har planer om å gå alene fra hytte til hytte. Jeg er godt kjent med deler av Hardangervidda og har blant annet tilbragt en del tid på og rundt Mårbu, Kalhovd og ved Helberghytta, men ønsker gjerne innspill fra noen som kanskje har gått ruta for ikke så altfor lenge siden og hvordan dere har løst det med rutevalg :-)  Det blir lange dager, og det er jeg heldigvis forberedt på . Planen er at jeg skal bruke maks 5 dager på dette, og da kanskje løpe deler av etappen. Jeg pakker derfor ganske lett og komprimert i en 20L sekk som er behagelig å både løpe og gå med. 

Er det noen her inne som f.eks har tatt båten langs Mårvatn istedet for å gå fra Mårbu til Kalhovd? Etter at jeg har overnattet på Rauhelleren så ønsker jeg nemlig å gå derfra, ta båten til Synken og gå til Kalhovd på samme dag, istedet for å overnatte på Mårbu som UT.no sitt turforslag viser. Videre fra Kalhovd så tenkte jeg at jeg skal gå direkte til Gvepseborg, Rjukan. 

 

Har noen gjort det på denne måten?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Hei.

Dette er kanskje litt seint svar. Jeg gikk Hardangervidda fra Dyranut til Haukeliseter aleine i sommer. Ruta var Dyranut-Sandhaug-Litlos-Hellevassbu-Haukelister, der var en fantastisk fin og variert rute. Det var noen lange etapper, men fantastisk fint. Jeg hadde med meg hund og fiskestang og litt for mye klær i sekken, hadde shorts og t-skjortevær hver dag. Kan anbefale denne ruten. Fra RV7 til Ew34.

Har tidligere år tatt båten over Mårvatn, ring de som kjører båten og hør hvilken tid på dagen de kjører tilbake. Burde være ok og rekke den turen på en dag om du løper litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.