Gå til innhold
  • Bli medlem

På utkikk etter en spesifikk sekk type.


Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg prøver å finne en forholdsvis spesifikk type sekk.  En sekk med et stort rom og 2 side lommer. Ca størrelse på 40L. Et veldig tidløst og typisk design av en sekk. 

Problemet er at jeg finner ingen som passer eller sitter godt på ryggen. Har prøvd diverse sekker de siste måneder, tilogmed kjøpt noen. Men altså ingen som sitter godt på ryggen. Har fra før en recon og den sitter som et skudd når jeg fikk justert den inn. Kjøpte meg en fjellreven helags, dette en sekk som eksteriørmessig er veldig fin, men den er for liten. Altså sekken er 40l men den passer ikke på ryggen. Kjøpte en finsk jakt sekk noe av det samme utseende men 35l og igjen altfor liten på ryggen. Halti moosepack het den.

Jeg kunne ha brukt recon hele tia, men den er litt stor for ut i skogen og fyre et kaffe bål tur. 

Finnes det noen små/mellom store ramme sekker? Da med store nok rammer til at dem passer på ryggen min. Målte rygglengden og den er 50cm. Skulle da finnes en sekk der ute.

2edmef7.jpg

halti-moose-2f5f1811-5bbd-4cde-a4fa-2ef668560dca.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sekker i omtrent den størrelsen, og for så vidt med den layouten, må nødvendigvis bli ganske korte. Hvis ikke blir de veldig smale. Og er de smale, og lange, så er de gjerne mer strømlinjeformet, og mangler gjerne de helt utapåliggende sidelommene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd den DD bergen sekken, men regner med at det ikke er en suksess. Den har ingen justering i rygg lengden og da blir den for liten.

Er jo dette som er grunnen til at jeg ser etter en ramme sekk, hvor jeg kan ha ei ramme som passer meg og en sekk som er litt mindre. Er en viss forskjell på 120l og 40l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 40 liter inklusive to sidelommer samt ekstern ramme? Det har jeg ikke sett noe særlig til på lenge. Tror de fleste sekkeprodusenter har interne rammer når vi snakker det volumet. Nærmeste jeg kommer er Aarn, de har vel 30-liters sekker og to lommer rundt 6 liter per stk. Men: det er intern ramme og lommene henger foran kroppen og ikke på selve sekken. 

Hvorfor ekstern ramme? Merker som Gregory, Osprey o.l. har alle regulerbare rygger også for mindre sekker. Osprey har vel en egen kalkulator på hjemmesiden sin for å finne rette størrelsen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Diger Jotne skrev:

Er jo dette som er grunnen til at jeg ser etter en ramme sekk, hvor jeg kan ha ei ramme som passer meg og en sekk som er litt mindre. Er en viss forskjell på 120l og 40l

Ramme og sekk i forskjellig størrelse er jo forsåvidt greit nok, Eberlestock f.eks har pakkrammer som kan brukes med flere typer forskjellige sekker. Jeg kan ikke helt se at dette skal være noen optimal løsning hverken vekt- eller prismessig for en liten sekk, også var det de sidelommene da ... straks verre.  

edit: ser de selger også sidelommer som kan festes på pakkramme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok heller ikke at mitt ønske i sekk hverken er det letteste eller billigste. Jeg har ikke lyst på en moderne lettvekter sekk. En ludvig på ei litt bedre ramme hadde fungert.

Jeg finner nok en løsning. Takk for de innspill som kom.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Kan denne være noe?

https://www.amazon.com/gp/product/B01L2MEWCQ/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&linkCode=sl1&tag=mountaiforeve-20&linkId=a1b3ff9a95ab8272f96f3d7c159ee01f

Den er ikke 40 liter, men det ser ut til at man kan henge en del greier under sekken hvis man trenger det. Til info, jeg har null erfaring med sekken.

Har derimot erfaring med en eberlestock warhammer som på en måte kan dekke behovene dine, men den sekken som er mest lik er vel eberlestock transformer som jeg ikke har testet.

Endret av Oslo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.