Gå til innhold
  • Bli medlem

Teltplass ved vann i Østmarka


DenGladeVandrer

Anbefalte innlegg

Har nylig blitt bitt av "telt-basillen" etter å traska rundt i over 10 år.  Har aldri sett ett etter plasser, da jeg ikke har vært int. i det før nå. 

Tenker å telte i Østmarka fredag etter jobb til lørdag. Er ganske godt kjent i Østmarka, og finner meg nok en plass. Men noen som vet om noen "krem"-plasser. Jeg skal gå fra jobb på Lindeberg, og tenker å gå 1-2 mil før jeg camper.  Sånn geografisk sett, tenker jeg Halsjøen/Drettevanet/Fiseklausa/Endtjernet/Mønevann/Fløyta/Skålsjøen..... sånn ca. 

Dagen etter har jeg absolutt ingen plan. Om jeg ender opp Skullerud eller Blystadlia er et fett. (Lenge leve Ruter :+) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo noen "kremplasser" innover Fløyta langs DNT-stien (mellom Tangen og Finnland) og innerst på motsatt side av DNT-hytta ved Røyrivann(kanskje vanskelig å nå uten kano),  men de er ofte opptatt da området er populært. Langs sørøst-siden av Skålsjøen er det noen muligheter og Tonevann har også etpar fine camp-steder på sørsiden. Drettvann tror jeg det ikke er lov å campe ved. 

Generelt er det jo lettere å finne ledige camp-steder jo tidligere du er ute og jo lengre inn i marka du kommer. ☺️

Endret av RoyN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har padlet fra Mønevann og innover mot DNT-hytta flere ganger. Generelt er det ganske bratt langs bredden på de fleste vannene, og vanskelig å finne fine teltplasser. Men det er noen fine odder og nes, men de er som nevnt over, ofte opptatt. Dette er jo E6 for Kanoer i Østmarka .... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke telt gitt.

Gikk av bussen ved Nesåsen i solskinn. (Hadde jo regna fra seg på dagen).. YR sa intet om regn (vet jo at det ikke er garanti).

Før jeg kom til Losby begynte det å dryppe..... som ble til en kraftig skur. Vurderte å snu.... telte i bløta når jeg er bløt (selvsagt regnjakke i sekken).. frista ikke.... men jeg VILLE ha en Marka-natt. 

Heldigvis ikke langt til Røyrivannskoia (sov der i 15 eller 16)... har alltid nøkkel med på tur.... så jeg kan smette innom å skrive i gjesteboka. Trengte ikke tenke 2 ganger. 

Regnet slutta..og sola titta fram.... men...jeg låste meg inn på Stallen... håpa at ingen kom. Flaks..... kom to kanoer til nabo-koia.

Etter middag.... vurderte jeg teltet.... men ville la bokser (glemte ekstra) tørke... og var sliten etter jobb (selv om det ikke var lange turen).

Gikk på teltplass-jakt i dag... plotta inn plasser på GPSen ved Tonevann....Tømmerholtjern og Eiriksvann på vei til Østmsrkskapellet og målgang ved Mortendrud.

 

Lenge leve Østmsrka 😎😊👍👌

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.