Gå til innhold
varmtvann

Beholde Sportiva Trango TRK? Funker de i myra? Ev Alfa Walk?

Anbefalte innlegg

Tenker å tipse om et merke som ikke så ofte blir nevnt, nemlig AKU.

Svært komfortable støvler helt på høyde med andre kjente merker. Jeg har 2 par av AKU Alpina Plus GTX og er veldig fornøyd med passform og grep. Det er høy kvalitet på membranen som naturligvis holder deg tørr ( det første paret er fra jan. 2015) og som alle andre skinn/GTX sko er de seine å tørke om de først er blitt våte.

Sko og støvler av dette merket er å få tak i hos ortopediske bedrifter(kanskje en grunn) som har skoutsalg og så ser jeg at både Fjellsport og Hekta på Tur kjører kampanje på 20-50% nå.

Jeg ser at det er litt forskjellige sålevarianter på støvlene, men mine har en relativt myk såle fra VIBRAM og den sitter utrolig godt på vått fjell og glatte stener.

Tror nesten jeg ville anbefalt deg å kikke på disse skoene ut fra det du skriver om tenkte egenskaper og bruk. Etter mange år med Crispi er AKU førstevalget på tur.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, varmtvann skrev:

Ellers kikket jeg mer på AKU på nett og synes de ser veldig fine ut. Ikke så mange i min størrelse på salg. De har gode reviewer. Skjult lenke - logg inn for å se den det sto at de kunne være litt store i størrelsen, stemmer det? 

Ja det tror jeg er riktig. Jeg bruker vanligvis 43 i sko og det er 43 også på AKU støvlene.

Jeg skal nevne at jeg alltid bruker tynne ullstrømper + tykke raggsokker i fjellstøvler.

I AKU støvlene bruker jeg altså de originale sålene i skoene og tynn og tykk ullstrømpe/sokk.

Dette passer i en 43 AKU og i 43 M77, mens jeg med samme oppsett må opp i 45 på Crispistøvlene mine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.