Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er best?


esw

Anbefalte innlegg

Annonse

Som du er inne på så er det som er søppel for noen det som er det ultimate for andre. Nå har jeg ikke noe turutstyr som kan ansees som "high end", men jeg kan likevel slå et slag for slikt utstyr da det i mange tilfeller kan ha et positivt miljøaspekt ved seg, i den forstand at har man først betalt mye for noe så steller man gjerne pent med det slik at det varer og i noen tilfeller holder det så lenge at det blir arvegods av det.

Men, det er jo mulig å ta vare på rimeligere ting også, ett av mine kjæreste ytterplagg er en helt ordinær Helsport regnponcho som jeg har hatt i 7 år. Fin å padle i, dekker hele meg og Helinox ground chair, funker som minitelt ved toalettbesøk i uggent vær, tas av og pakkes i lårlommen på buksen på et blunk når det slutter å regne osv, fin som vindsekk ved en rast osv. Desidert det mest fleksible jeg har av turutstyr.

Men, spør du en som går mye i høyfjellet i vær og vind er hen nok ikke helt enig nødvendigvis, men for meg som er i skogsterreng...

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Truant76 skrev:

Nå har jeg ikke noe turutstyr som kan ansees som "high end", men jeg kan likevel slå et slag for slikt utstyr da det i mange tilfeller kan ha et positivt miljøaspekt ved seg, i den forstand 

Flott når det blir slikt. Jeg har bl.a. en pakkerammesekk som jeg har brukt mye og som rakk å bli 45 år gammel før den var utslitt. Så god var den faktisk at jeg har beholdt rammen og bæresystemet og nå har laget en ny sekk til den.

Men jeg opplever at det motsatte skjer en del også, spesielt i forbindelse med lettvekstjaget. Når en jakke eller et telt før fort kunne vare i 10 år (og enda lengre i bomullsalderen) er de nå utslitte etter 4 fordi de skal være så forbaska lette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.