Gå til innhold
  • Bli medlem

Kryssing av Songa/Kvenna, Hardangervidden


uttern

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg planlegger en tur på Hardangervidda nå fra midten/slutten av juli. Har tenkt å krysse vidden, sannsynligvis fra nord (Ustaoset, Geilo e.l.) til sør (f.eks. Haukeliseter). Jeg vil gjerne innom området sør for Kvenna, rundt Saurflott, men lurer på om ruten jeg ser for meg gjør dette umulig, ettersom elvene Kvenna og Songa er "i veien". Det jeg lurer på er derfor om det er steder hvor det er trygt å vade over disse elvene? 

Planen er ellers å bo i telt og gå en del utenfor DNT-stiene (men tar nok noen etapper på stier også). Har noen gått en lignende rute fra nord til sør, med mye vandring utenfor stiene? Hvor lang tid brukte dere?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.