Gå til innhold
  • Bli medlem

Vanntett mobil til tur


josteink

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny mobil. Må vera i kompaktsegmentet, smarttlf og ganske vanntett (tåle litt regn og slikt). Noko anbefalingar?

Sett på sony zx2, men ser av vurderingar at denne har veldig dårleg dekning. Nokon som har denne og kan sei noko om dekning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville heller gått for et skikkelig vanntett deksel heller enn vanntett mobil. Jeg padler en del og har det med å miste mobilen. Investerte i et skikkelig vanntett og støtsikkert deksel. Med «redningsvest» jeg kan bruke under padling så mobilen ikke synker om jeg skulle være så uheldig å miste den i vannet. 

Har hatt både mobil og deksel i to år nå, mistet den mange ganger på hardt underlag og det går fint hver gang! Knallfornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sjekket Telenor sin liste over hvilke modeller som er klartgjort for 4G-tale (VoLTE), da er det primært snakk om modeller fra iPhone, Sony, Samsung og Huawei (som ifølge "Komputer for alle" er klarert mht Android nå). En dansk mobilside - mobil.nu - poengterer at jo lavere SAR-verdi desto bedre antenne på dekning (jeg vet ikke). Dette er vel brukbart: 

Sony Xperia XZ2 Compact 0.78 W/kg   - og gode tester. Vil alltid være noen med negativ erfaring/uttalelse

 

https://www.tek.no/artikler/test-sony-xperia-xz2-compact/432974

https://mobil.nu/sony/sony-xperia-xz2-compact-forbedring-af-verdens-bedste-mini-mobil-87130

Endret av GeirMU
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg hadde iPhone som jeg brukte på tur og sleit med flere ting (dårlig batterikapasitet, ubrukelig i kulde ikke særlig motstandsdyktig i vann etc...)..

Jeg endte derfor opp med Cat S41 som tåler alt (military rugged) og har stor batteripapasitet (5000 mAh), Kan også brukes som powerbank. En ting jeg liker veldig godt med den er at man kan bruke den mens det regner, DVs mens det er masse vann på displayet :-)

Denne telefonen er kanskje ikke i kompaktsegmentet men det blir en tradeoff, CAT har også andre telefoner det er verdt å undersøke.

God telefonjakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.