Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva tror dere om denne? Marmot Phase 20


Anbefalte innlegg

1 time siden, varmtvann skrev:

Ser at Rab Neutrino 800 er på tilbud på fjellsport nå. RAB-limit er jo veldig vanskelig å bli klok på (synes jeg). Når det står RAB-limit på -22 (unisex), er det rimelig å forvente en T-comf på rundt minus 8? Jeg skjønner at dette er veldig individuelt, men som en omtrentlig pekepinn. 

Har letet rundt etter mulig sammenlikning på fjellsport med Rab-posen du vurderer https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/soveposer/soveposer/mountain-equipment-kryos-crimson.html

Her er noen tall

  • Fyllvekt: 743g (reg) 770g (XL)
  • Comfort: -10ºC (EN13537)
  • Comfort limit: -18ºC (EN13537)

Mulig Rab Neutrino 800 ligger i samme område +/-

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Fotogubbe skrev:

@varmtvannHva betyr FF-posen?

Til halv pris må det være løp og kjøp. Rab er jo et kjent og godt merke :) 

Litt lenger oppe i tråden kikket jeg på poser fra Feathered Friends, og fikk spesielt lyst på denne som skåret høyt på alle kriteriene mine:

https://featheredfriends.com/collections/womens-down-sleeping-bags/products/feathered-friends-petrel-10-yf-womens-down-sleeping-bag?variant=20317580853302

Men med moms etc så blir det drøyt 6000 kroner. Og Rab-posen kan nå kjøpes for 3500:

https://www.fjellsport.no/rab-neutrino-800-dark-sulphur.html?channable=e80712.OTczMjEy&gclid=EAIaIQobChMIl-SVtvud5AIVGOaaCh0rugckEAQYAyABEgKRRPD_BwE

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Erlend Gudvangen Bjørkeng ser at du kjøpte en Rago Superlight Winter i januar, har du vært fornøyd med den?

Ser at det ligger en dameversjon på outlet med komfort temp -11, til omtrent samme pris som rab-posen. Noen få gram lettere. Liker at det er en damemodell med en tydelig komfort-temp (synes rab-limit er litt trøblete). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2019 den 20.22, varmtvann skrev:

ser at du kjøpte en Rago Superlight Winter i januar, har du vært fornøyd med den?

Jeg er veldig fornøyd med den, men har ikke testet den i ordentlig kulde. Hvis det var warmpeace 900 du testet, vil jeg påstå at egenskapene på den ikke er så ulik den posen. (Jeg har en wp 900 også) Den veier riktignok en del mindre.

Selv om den heter winter, så vurderer jeg den til en varm tresesongspose, og ville nok ikke lagt ut på vintertur i sprengkulde uten å enten legge opp til å bruke to poser eller ha med en isolert fjellduk i tillegg.... Og da er vekten fort oppe på det samme som man kan få andre,  rimeligere og vel så gode løsninger ift vintercamping. Men som tresesongspose så er den helt topp. På full pris ville jeg nok ikke ha kjøpt den, men til prisen i outleten vil jeg si at det kan være verdt pengene.

Jeg forbeholder meg retten til å endre mening om vinteregenskapene etter å ha testet den i vinter :-)

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Erlend Gudvangen Bjørkeng skrev:

Jeg er veldig fornøyd med den, men har ikke testet den i ordentlig kulde. Hvis det var warmpeace 900 du testet, vil jeg påstå at egenskapene på den ikke er så ulik den posen. (Jeg har en wp 900 også) Den veier riktignok en del mindre.

Selv om den heter winter, så vurderer jeg den til en varm tresesongspose, og ville nok ikke lagt ut på vintertur i sprengkulde uten å enten legge opp til å bruke to poser eller ha med en isolert fjellduk i tillegg.... Og da er vekten fort oppe på det samme som man kan få andre,  rimeligere og vel så gode løsninger ift vintercamping. Men som tresesongspose så er den helt topp. På full pris ville jeg nok ikke ha kjøpt den, men til prisen i outleten vil jeg si at det kan være verdt pengene.

Jeg forbeholder meg retten til å endre mening om vinteregenskapene etter å ha testet den i vinter :-)

Supert, tusen takk! :) Tre-sesongs er det jeg ser etter, så det høres bra ut. 

Nå lurer jeg litt på om jeg skal legge inn en bestilling og så kikke på begge posene og deretter sende en tilbake. 

Noen som har klare meninger om Rab Neutrino 800 vs Rago Superlight Winter (damemodell)? 

Vekt er omtrent lik. Rab-posen er 185 cm og Rago er er 175, jeg er 172. Rago har comfort-temp -11 og Rab-posen har rab-limit -22, som jeg tenker kanskje ligger i samme leia som Rago på comfort-temp. 800 cuin på begge. Fyllvekt 692g på Rago og 800 på Rab. 

Endret av varmtvann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.