Gå til innhold
  • Bli medlem

Østerbø - Vassbygdi. Hvor bør man overnatte?


Fjellreven3423

Anbefalte innlegg

Ønsker å gå denne ruten i slutten av juli. Har noen spørsmål i den anledning:

1. Vi ankommer med bil fra Oslo og tenker å overnatte på Østerbø første kvelden. Vi ser at det er to overnattingsalternativ: Aurlandsdalen turisthytte eller Østerbø fjellstove. Noen som har bodd på disse og evn har preferanser på hva som er best?

2. Vi tenker å gå dalen på lørdag og så kjøre Flåmbanen på søndag. Med tanke på at bilen allerede er parkert på Østerbø, vil det være praktisk å overnatte der også fra lør-søn. Men det er jo også mulighet til å se noe annet i området. Kan det lønne seg å booke overnatting i Flåm eller annet sted fra lør til søn? Da må vi i såfall tilbake med buss for å hente bilen på lørdag.

3. Må man booke billetter til Flåmbanen og den ziplinen eller har de god kapasitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1: Har bodd på Fjellstova og vært raskt innom turisthytta. Turisthytta hadde god stemning på kvelden og god atmosfære. Fjellstova hadde gode rom og en fantastisk frokost. Jeg kan varmt anbefale fjellstova, men DNT er DNT, det er jo bankers.

2/3: Dalen går man ned på et sted mellom 4-7 timer, litt avhengig av rute, føre og pauser. Mitt tips er ta buss eller drosje tilbake til Østerbø og hente bilen. Ta inn på et sted enten i Aurland eller Flåm og ta et tidlig tog på søndag. Det kan være lurt å sjekke opp begge deler i god tid, dette er midt i høysesong så masse turister og trykk på brygga i Flåm. Når det kommer til Zip-linen så var det ikke mange som var der i slutten av Mai. Jeg ville sendt en epost til Vatnahalsen hotell og sjekket om man må booke eller om det er drop-in.

 

Uansett, nyt dalen og unn dere en liten stopp på Sinjarheim.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur bussen frå Vassbygdi tilbakers til Østerbø går 17:05 på ettermiddagen .

Gjeld å komme seg tidleg i veg frå Østerbø , -det er monge utsikter ein vil nyte  !

Lurt å få stadfesta busstidapå hytta før ein går ... ;-) 

Endret av Bugten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2019 den 22.48, CarlHenrik skrev:

1: Har bodd på Fjellstova og vært raskt innom turisthytta. Turisthytta hadde god stemning på kvelden og god atmosfære. Fjellstova hadde gode rom og en fantastisk frokost. Jeg kan varmt anbefale fjellstova, men DNT er DNT, det er jo bankers.

2/3: Dalen går man ned på et sted mellom 4-7 timer, litt avhengig av rute, føre og pauser. Mitt tips er ta buss eller drosje tilbake til Østerbø og hente bilen. Ta inn på et sted enten i Aurland eller Flåm og ta et tidlig tog på søndag. Det kan være lurt å sjekke opp begge deler i god tid, dette er midt i høysesong så masse turister og trykk på brygga i Flåm. Når det kommer til Zip-linen så var det ikke mange som var der i slutten av Mai. Jeg ville sendt en epost til Vatnahalsen hotell og sjekket om man må booke eller om det er drop-in.

Uansett, nyt dalen og unn dere en liten stopp på Sinjarheim.

Takk skal du ha! Har du tips til hvor en bør bo etter Østerbø? Er det verdt å bo nede i Flåm på hotell til mange ganger prisen oppe på Østerbø eller kan en like gjerne kjøre rundt og så reise tilbake til Østerbø for å overnatte? Har jo bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med @Terka, det er ikke verdt det, men av erfaring så kan det være mer praktisk.

Jeg har overnattet der 2 ganger en gang på campingen. Der kan du jo bruke eget telt hvis du ønsker, men de har fine rom også.

Jeg har også overnattet på det ene pensjonatet på litt forbi hotellet. Av de 2 ville jeg nok valgt campingen, eller hengekøye litt opp i lia, selvom pensjonatet har middag og frokost ;)

Grunnen til at det er praktisk med Flåm eller Aurland i forhold til Østerbø er at det er stort trøkk i Flåm den perioden du skal besøke stedet. Det kan være lurt å forhåndsbestille togturen, samt rom. Det er masse turister der, hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.