Gå til innhold
  • Bli medlem

Six moon designs Lunar Solo


ost

Anbefalte innlegg

Bare litt bilder og sånn for den som måtte lure. Og før noen kritiserer, det er mye ved dette teltet jeg skulle endret på, men det er nå dette jeg har. 

Teltet ferdig oppslått: 

20190629_143452.thumb.jpg.cbf8617d74985a4018aa28f22c4f8b2d.jpg

 

Full luftemodus:

20190629_143731.thumb.jpg.d00d6bfe1778f6aed219c165a047cebc.jpg

 

Overgang duk - myggnett- gulv:

20190629_143936.thumb.jpg.3679cdf14d492773ee8a49bd687d7544.jpg

 

Jeg har en easton karbonstang som holder teltet oppe. 54 gram og 120 cm lang (ca). Når jeg bruker den får jeg ca 20 cm klaring mellom gulv og telttak der hvor myggnettingen er, ca 30 cm der hvor bardunfestet på sideveggen er. 

Hadde jeg brukt gåstaver ville jeg ha satt høyden på ca 130-140 cm. Da ville gulvet også fått litt mer karmer på kanten. Det får jeg ikke til med karbonstangen min. Dette kunne gitt meg kanskje 5 - 10 cm mer klaring også. 

Jeg er 189 cm høy, og ligger ca fra bardunfestet til bardunfestet. Jeg bruker vanligvis å spenne opp bardunene for å ha litt mer klaring innvendig. 

Bredden på det smaleste innvendig er ca 1 meter.

Teltet veier 729 gram på kjøkkenvekten min.  Man trenger 6 plugger, men jeg bruker 8 for å få med bardunene også. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Rino Holt Larsen skrev:

Vakkert telt! :-)

Er nysgjerrig på hva du ville endret på teltet...?

Først og fremst ville jeg fått stivet av hjørnene på badekargulvet slik at det ble mer badekar og mindre bare en duk. Slik det er nå er jeg avhengig av gåstav for å øke høyden slik at det flyter så godt som det kan gjøre. 

Ideelt ville jeg også hatt omvendt T-glidelås i åpningen på myggteltet. Da kan jeg velge hvilken side jeg vil ut på bedre, og jeg liker en slik konstruksjon best. Dette vil jo øke vekten litt. 

Jeg savner en nettinglomme til briller/hodelykt o.l.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fornuftige endringsønsker, det :-)

Omvendt T-glidelås savnet også jeg på mitt tidligere MLD-innertelt jeg en gang hadde til MLDs Cricket Tarp/Tent (en liknende teltduk-konstruksjon som ditt SMD-telt). Ble noe "krøkkete" å komme ut/inn av teltet med en halv dør.

Artig at du legger ut bilder av teltet ditt og kommer med betrakninger. Det er gull mht å forstå teltløsningenes konstruksjon og cons/pro :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var MLD (sett inn diverse teltløsninger) som sto øverst på ønskelisten min, men tilgjengelighet og økonomi spilte en vesentlig rolle når jeg først kjøpte. 

Lunar Solo kjøpte jeg i Norge av en kar som hadde importert det, men som ikke var fornøyd. Nesten ubrukt, og til halvparten av importprisen på noe annet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.