Gå til innhold
Bjørn J

Bør vi slutte å handle på XXL?

Anbefalte innlegg

Man kan ferie at man gjør det bra, men å feire at en annen butikk i lokalsamfunnet må legge ned er dårlig gjort.

Man glemmer tydeligvis at man er mennesker og naboer etter man er ferdig på jobb...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, Bjørn J skrev:

Jeg har fått bekreftet av XXL at de kaster sko og støvler som er levert inn i forbindelse med 30-dagers bytteretten. Sko som ser noenlunde gode ut (nesten som nye) blir solgt til halv pris, resten kastes. Det aller meste er pent brukte og fullt brukbare sko/støvler. På spørsmål om de ikke kunne gitt dem til f.eks. Fretex var svaret nei, fordi det gikk ut over salget i butikken....

XXL taper ingenting på å ha 30 dagers fornøyd garanti.

Leverer du tilbake skoen, skriver de tilbakemelding til leverandør «feil på varen», og får ny sko/refusjon. 

Har det fra en sikker kilde...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 timer siden, Kristian J. Vabø skrev:

Det jeg derimot skal prøve å bli bedre og flinkere på, er å ikke handle som en idiot på eBay og få masse småting sendt fra Kina...

Det er bra, for ved å handle momsfritt på e-bay støtter du ikke AS Norge.

Når det gjelder frakt. Om du bestiller varer fra Kina på e-bay, eller kjøper varer på XXL som er produsert i Kina, hva er forskjellen? 🤷‍♂️

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 minutter siden, Lompa skrev:

Eller byggebransjen. Et greit eksempel er steinen som ble valgt til det nye regjeringsbygget R6. Den kommer fra Finland, blir sendt med b[t til Kina for kutting, og skipes deretter til Norge..

Transport er alt for billig i dagens samfunn. Helt sykt der der!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 timer siden, tshansen skrev:

Helt til det er tilbud på det teltet man har kikket på i 6 måneder og det er venners venners fest...

Skjult lenke - logg inn for å se den

Gjelder kanskje noen.

Jeg er veldig bevisst på å handle lokalt (for å støtte en fattig kommune), handle mest mulig miljøvennlig og støtte forhandlere jeg synes gjør en god jobb.

Men det er nok fordi jeg har råd til det. Dersom man har tynnere lommebok, og det er snakk om nytt telt på XXL eller ikke telt i det hele tatt, så skjønner jeg godt valget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 timer siden, Fotogubbe skrev:

Slutter mange nok å handle på XXL mister mange jobbene sine, hvilket er veldig dumt.

Tenker at hvis etterspørselen er der trengs arbeidskraften, om de kalles XXL eller noe annet..

Jeg tenker heller det er dumt å handle på XXL når de behandler ansatte på denne måten, mens det finnes konkurrenter som behandler og lønner ansatte riktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 minutter siden, tshansen skrev:

Ja, det må du gjerne syntes... jeg syntes dine holdninger ovenfor XXL er latterlig og på grensen til hysteri.

?🤷‍♂️?

Akkurat, jeg synes det som kommer fram om XXL er dårlig, og foretrekker av bla. disse grunnene å benytte en annen forhandler. Er det latterlig og hysterisk? 🤷‍♂️ 🤔🤷‍♂️?

Jeg ser ikke ned på deg fordi du handler på XXL, eller brøler at det er latterlig eller dumt av deg å handle der. Men du sier at vi som velger å ikke handler der er latterlige og hysteriske 🤷‍♂️ Dette er jo bare en bekreftelse på ditt forrige innlegg. 

Men da er det avklart, det er stor forskjell på folk...

Endret av Marius Engelsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Det burde ikke være så vanskelig å komme med sitt synspunkt, uten å kalle andres synspunkt latterlige, hysteriske, og be folk ta seg sammen fordi man ikke har samme syn på saken 🤷‍♂️

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, man skal ikke la hvem som helst drive butikk, på bekostning av de ansatte og andre konkurrenter som må legge ned.

Det handler ikke om å gjøre folk arbeidsledig, men det er jo akkurat det de ansatte i XXL feirer med kake! 🤷‍♂️
Er etterspørselen der kan konkurrentene starte opp igjen når XXL er borte, og man har bare skiftet navn på t-skjorten til de ansatte, til noe bedre... 🤷‍♂️

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, TomWithoutVom skrev:

Ikke for å trekke tråden helt ut av kurs her, men det var vi som forbrukere som valgte å handle våre varer hos XXL i så stor grad at andre måtte pakke sammen. 

I god tro om at de ansatte hadde skikkelige arbeidsforhold, og fulgte samme regler som slle andre....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Kjell Iver skrev:

Super returordning har de også..

XXL har en returordning som burde vert ulovlig, og den er egentlig det også - de svindler leverandørene sine. Og da mener jeg fornøydgarantien dems.

Returnere du sko du ikke var fornøyd med, sender de melding til leverandøren med «defekt sko» og får refundert utgiften sin. Det er løgn og svindel fra XXL sin side. (kilde: ansatt i sportbutikk). 

Tenker du på øvrige returordninger på ubrukte varer har de fleste tilsvarende ordninger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
58 minutter siden, RoyN skrev:

Så G-sport har også drevet med løgn og svindel i åresvis med sin 100% fornøydgaranti? 

Jeg vet ikke hvordan G-sport finansierer sin 100% fornøyd garanti, så det kan jeg ikke kommentere. Det vet kanskje du?...

Men hvis man får inn ett par sko som kunden ikke var fornøyd med, tar tilbake skoene, og sender melding til leverandør med «feil på sko» for å få refundert utgiften sin, så er det å lyve for leverandør, og dermed å svindle de for ett par sko. Så enkelt 🤷‍♂️ 

(penger tilbake for en vare, basert på en løgn=løgn og svindel?)...

58 minutter siden, RoyN skrev:

[Jeg ville hatt sterkere bevis om jeg skulle satt ut slike påstander. Særlig siden jeg har kjøpt fint fungerende b-varer både hos Gsport, XXL]

Og dette underbygger bare min påstand... 🤔

Hva som skjer med skoene etterpå? De kan hende de blir kastet, levert ut til ansatte, solgt som B-vare eller noe sånt. Jeg vet ikke, men det var ikke en del av det jeg kommenterte. Dersom du har kjøpt fint fungerende B-varer kan det vel like gjerne være noen «fornøyd garanti varer»? 

På forumet har jeg lest om Helsport telt kjøpt på XXL med fotavtrykk og hunderhår.

Jeg forteller bare det jeg har fått vite, fordi jeg tror på at det er sant. Det forklarer også mye. Folk får tro på hva de vil, men det er ingen som har hørt noe annet som tilsier at det jeg har blitt fortalt er feil 🤷‍♂️

Med hensyn til miljøet håper jeg ikke «fornøyd garanti» varer/sko/klær blir destruert/kastet.

Endret av Marius Engelsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt, jeg bare sier det jeg har blitt fortalt fordi jeg tror på det, og oppgir kilden (man kan tross alt ikke stole 100% på alt man blir fortalt, eller alt man leser i avisen, på nettet etc.)

Jeg påstår ikke noe selv, jeg bare forteller videre det jeg har blitt fortalt, jeg synes det virket troverdig fra der det kom fra. Det er alt... 🤷‍♂️

Du får velge selv om du tror om påstanden er sann eller ikke, jeg klandrer deg ikke om du ikke tror på det. Virker som du allerede har bestemt deg for at dette ikke kan være riktig, og da skal du få lov å tro det. Inntil videre har det ikke kommet noe som fastslår at dette ikke er sant, så jeg holder muligheten åpen enda ihvertfall. Det er lettere å finne sannheten om man er åpen for alle muligheter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.