Gå til innhold
  • Bli medlem

Bør vi slutte å handle på XXL?


Bjørn J

Anbefalte innlegg

5 minutes ago, TomWithoutVom said:

Glemte helt å takke Bjørn J som startet denne tråden! Engasjementet rundt tema har jo vært upåklagelig! 

Hehe, bare hyggelig :-) .
Å få engasjement og diskusjon om saken var jo hele poenget. Og det er interessant å
se de forskjellige meningene og argumentasjonen for hvorfor folk har det og det standpunktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 hours ago, 200-meter samler said:

Har aldri handlet hos XXL, siden prisene ikke har vært så veldig lave i forhold til kvaliteten, og den ekstreme mangelen på interessante varer.

Det er et poeng, det er flere produsenter av høykvalitets sports og turutstyr som ikke selger varene på XXL. Man kan bare spekulere på hvorfor, men det er ikke usannsynlig at de ikke vil assosieres med en billigkjede som kun fokuserer på pris. Eller at XXL presser dem så hardt på innkjøpspris at de ikke gidder å være med på det kjøret. Med det omdømmet XXL har fått nå, tror jeg det var en god idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bjørn J skrev:

Da er det jo et tankekors at det er samme Øivind Tidemandsen som er en av gründerne og en av de største eierne av både XXL og Power.....

Ikke rart at de rike blir rikere... På tide at de som jobber på slike plasser gir mindre respekt til lederne sine og krever mer, siden disse lederne ikke respekterer arbeiderne sine!

Sånne ledere som behandler arbeiderne sine på en så respektløs måte, og i det hele tatt tør å spørre arbeiderne sine om å jobbe gratis, overtid uten overtidstillegg eller på andre måter så de sparer penger irriterer meg noe så jæ**** faktisk.

Flaks at jeg kjøpte mitt nye Tv på den lokale El-kjøp-butikken :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som det er flere her som sitter på informasjon basert på media eller enkeltpersoner som har kommet med informasjonen. Det er for meg mistenkelige tegn som tyder på at XXL og Power driver en smått frekk business, og heller trist personalpolitikk, men, jeg synes det er vanskelig å ta dette for helt god fisk uten analyse, og har derfor prøvd å bryte det opp litt for meg selv, og gjøre meg noen tanker rundt det dere prater om. 

Noen kontrollspørsmål; 
- Vet vi hvor mange som har stått frem om dette med gratisarbeid? Nei. Den eneste betegnelsen bl.a E24 nevner virker å være "flere", noe som er et høvelig diffust begrep. Er det snakk om 2, 10, 20, eller 50 personer? Er det 3 eller 10 varehus som har gjort dette? Kombinert har XXL (3487stk) og Power (1428stk) 4915 registrerte ansatte (proff.no 2018) og til sammen 155 varehus, XXL (35 stk) og Power (120 stk). Har dette relevans? Er ikke mer enn èn person eller ett varehus for mye? Jo, det kan du gjerne si, men, kan det dreie seg om enkelte varehus med dårlige ledere? Uheldige usystematiske tilfeller? Misforståtte beskjer/samtaler? Jeg vet ikke. 

- Vet vi med sikkerhet at denne kulturen med armhevinger som straff er noe som er utbredt i hele XXL? Enkelte har hevdet dette iflg Dagbladet, dvs 5 stk av tidligere og nåværende ansatte. Hvor mange personer med jevne mellomrom kan man si er representativt antall for en hel kjede? De har 3487 ansatte pr i dag, de 5 personene som har stått frem representerer 0.14% av antall ansatte. Er vi snille og sier at 50 personer hadde stått frem med at armhevinger er en straff de synes er uriktig og hyppig avstraffelse, så er det snakk om 1.43%. Jeg vet ikke hvor mange som faktisk må gjennomføre en straff av antall ansatte, eller om det er mer en sjargong. 

- Kulturen med å X'e ut konkurrenter som taper i markedet og må stenge, og juble med kake, er aldri ok, uansett hvor mye man måtte ha hatet de eller ei. Uten å kjenne til sakene, så ser jeg for meg at det er lett å bli revet med som ung og litt naiv, og man føler å ha "vunnet" plass på markedet. Falsk trygghet eller what not, ugreit er det hvertfall. Det samme gjelder for det å kjøpe varer fra en konkurrent som har begått feil, og deretter selge det i egen butikk for vinning. Det er uetisk på flere plan. Kan jeg med viten si at dette er noe som blir gjort av mange ledere innad i XXL eller Power? Nei, foreløpig, slik jeg kan forstå, dreier det seg om enkeltpersoner som har gjort dette, og ikke mer som en slags "sånn gjør vi det" holdning. 

- Ang arbeidsforhold. Her er det kinkig, fordi jeg er helt enig, det er trolig ikke mange unge mennesker som er tidlig ute i arbeidslivet som vet at de må være organisert eller kunne regelverk og retningslinjer for å ha mer tyngde til å kunne si ifra om kritikkverdige forhold uten å bli forfulgt av dette. Man skal ikke stå i en fare for å bli utnyttet fordi man "ikke vet bedre", dog er det dessverre slik det er. Har opplevd dette selv ved flere arbeidsplasser, og de hadde ingenting med Power og XXL å gjøre. Som 16 åring fikk jeg sparken av sjefen min for at jeg hadde kommet for sent på jobb to ganger, intet forvarsel eller noe, ble kalt inn på en fridag og fikk beskjed om at jeg måtte gå på dagen. Hvis man tar med at jeg hadde informasjon den gangen på at han lå med assisterende leder utenfor jobb, som forøvrig ble månedens ansatt HVER måned(!), og faktisk på en jobbtur, mens en medarbeider lå i nabosengen, så føles det helt sinnsykt at dette gikk ustraffet. Poenget med det jeg prøver å si her er, dette er er nok utfordringen flere steder, både i XXL, Power og med viten flere andre steder, at man må forholde seg til situasjoner og mennesker med autoritet man senere eller med mer tyngde bak seg, ville/kunne ha fortalt hvor David kjøpte ølet, fordi det finnes ikke greit å holde på som man vil. 

Forøvrig er det helt koko å tenke på at en godt voksen mann kunne sove på samme rom med to kvinnelige ansatte han var daglig leder og butikkeier for, og ingen stilte spørsmål. Lenge leve unge og uorganiserte ansatte, si!

MEN, Power og XXL. 
Med dette ressonemenetet, blir spørsmålet;  kan jeg basert på denne informasjonen med rette svartmale en hel kjede, og boikotte den for å "straffe" de/den aktuelle kjeden? For meg blir svaret på dette nei. Det mangler for meg, både tall, og mer konkrete bevis for at dette problemet er så stort at det ikke kan gå på enkeltpersoner/enkelte varehus, både i underordnet ledelse og en "ukultur" mer enn noe ulovlig, til at jeg skal la være å handle der. 

  • Takk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, a_aa skrev:

Noen uferdige tanker fra meg, litt usikker på om de har noe for seg: 

Jeg liker å skille forskjellige saker fra hverandre, selv om de på overflaten kan synes veldig like. Det er forskjell på å feire konkurrenters nedleggelse med kake og det å gi korporlig avstraffelse av egne ansatte. Det er forskjell på å kjøpe konkurrenters feilprisede tilbud for videresalg og å bløffe egne kunder om tilbudspriser. Det er forskjell på å ekspandere åpningstiden og å (bortimot) forlange at egne ansatte skal jobbe gratis.

Forskjellen er at førstnevnte er brudd på "folkeskikk", mens sistnevnte er brudd på lover/rammer. Det betyr at førstnevnte vil ingen andre enn oss forbrukere reagere på, mens de sistnevnte er opptil flere offentlige tilsyn som skal oppdage og slå ned på. (Jeg misliker for øvrig sterkt tanken på at oppfatninger om "folkeskikk" skal lovfestes.)

Så jeg er der at jeg først og fremst bruker min min forbrukermakt til å straffe "dårlig folkeskikk". At noen driver så effektivt at andre må legge ned, er i seg selv ikke "dårlig folkeskikk" - det er faktisk motoren i et samfunn med kapitalistisk drevet produksjon.

Skjønner hva du mener og det er forskjell på disse tingene, men jeg synes allikevel de to kategoriene dine handler om samme sak, nemlig at de ønsker å ta snarveier i forhold til både skrevne og uskrevne regler i arbeidslivet. Gjennom samarbeidet mellom arbeidsgiverne og arbeidstakerorganisasjonene har vi kommet frem til noen kjøreregler i det norske arbeidslivet som XXL utfordrer. Dersom det er slik at andre må gi opp fordi disse kjørereglene ikke blir fulgt, så er det ikke greit i min bok. 

Det har jo vært skrevet i flere år om at det er en overetablering i det norske sports- og friluftsmarkedet og det er sånn sett ikke rart om noen må gi seg, men det må skje innenfor arbeidslivets regler. Nå ser det jo ut som XXL sliter. Mulig det er fordi de har satset alt for stort med alt for små marginer, og det er kanskje dette som er grunnen til at man prøver å tyne sine ansatte og ta i bruk ufine og ulovlige metoder? I så fall har de bare seg selv å takke for at de har havnet i den situasjonen de har kommet i. 

Jeg er glad for at jeg lever i Norge, hvor ufine praksiser blir belyst. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Roaas skrev:

- Vet vi med sikkerhet at denne kulturen med armhevinger som straff er noe som er utbredt i hele XXL? Enkelte har hevdet dette iflg Dagbladet, dvs 5 stk av tidligere og nåværende ansatte. Hvor mange personer med jevne mellomrom kan man si er representativt antall for en hel kjede? De har 3487 ansatte pr i dag, de 5 personene som har stått frem representerer 0.14% av antall ansatte. Er vi snille og sier at 50 personer hadde stått frem med at armhevinger er en straff de synes er uriktig og hyppig avstraffelse, så er det snakk om 1.43%. Jeg vet ikke hvor mange som faktisk må gjennomføre en straff av antall ansatte, eller om det er mer en sjargong. 

Er dette bare et problem for de få de få som faktisk måtte ta armhevingene? Jeg ser det som et problem for alle som jobber på en arbeidsplass hvor dette er en avstraffelsesmetode..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutes ago, Lompa said:

Er dette bare et problem for de få de få som faktisk måtte ta armhevingene? Jeg ser det som et problem for alle som jobber på en arbeidsplass hvor dette er en avstraffelsesmetode..

Kverulerer du for moro skyld, eller nekter simpelthen du å lese mellom linjene her? 

Selvsagt, med stor S, er det et problem for alle som har dette som en "avstraffelsesmetode", straff i arbeidslivet (jeg gidder faktisk ikke nevne alle de situasjonene straff er riktig eller feil, fordi det antar jeg at du kan ressonere deg frem til selv) skal ikke forekomme, men hvis det har skjedd, og det er 5 personer av 3487 mennesker som har klaget på dette, kan det være at noen tok ting for bokstavelig? 

Eksempel på der "avstraffelsen" ikke ble klaget på; Roaas, du var sein i dag du! Blir 5 raske pushups det! *Roaas tar sine 5 pushups, skjønner at dette ikke er en direkte avstraffelse som typ 10 piskeslag, ler etterpå og deretter fortsetter han arbeidsdagen sin*

Endret av Roaas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel med XXL shopping som med det meste annet. Man fortsetter å handle der men man holder seg for nesen når man gjør det. (Jeg har det slik selv med en lokal byggevarebutikk - håpløs betjening, men godt utvalg.)

Det hadde vært verre for de om de bare var en nettbutikk - da kunne fort slikt dårlig rykte gått virkelig ut over omsetningen. De kjører noen gode rabatter tidvis, og selv om jeg har 40% (via dnt) på f.eks. Viking sin nettbutikk så er XXL mye rimeligere på favorittskoene mine fra Viking. Super returordning har de også..Men blir spennende å se - kan nok hende at noen butikker forsvinner fremover..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Roaas skrev:

Kverulerer du for moro skyld, eller nekter simpelthen du å lese mellom linjene her? 

Selvsagt, med stor S, er det et problem for alle som har dette som en "avstraffelsesmetode", straff i arbeidslivet (jeg gidder faktisk ikke nevne alle de situasjonene straff er riktig eller feil, fordi det antar jeg at du kan ressonere deg frem til selv) skal ikke forekomme, men hvis det har skjedd, og det er 5 personer av 3487 mennesker som har klaget på dette, kan det være at noen tok ting for bokstavelig? 

Eksempel på der "avstraffelsen" ikke ble klaget på; Roaas, du var sein i dag du! Blir 5 raske pushups det! *Roaas tar sine 5 pushups, skjønner at dette ikke er en direkte avstraffelse som typ 10 piskeslag, ler etterpå og deretter fortsetter han arbeidsdagen sin*

Jeg synes ikke jeg kverulerer. Må nok bli forklart den historien mellom linjene litt tydeligere. 

Jeg syntes du bagatelliserte dette med å sette opp noen prosentsatser basert på de varslene som hadde fremkommet i media, og så vurdere alvorligheten basert på hvordan du ville følt det. For en som med letthet tar fem armhevinger gjør det kanskje lite å måtte gjøre dette på morgenmøtet foran kollegene, men hva om det er en ansatt som ikke klarer en eneste en? Hvor moro tror du det er om du er en sjenert nyansatt? Bedre enn 10 piskeslag? Ja, milevis, men ikke noe en eneste norsk arbeidstaker burde oppleve. Og jeg synes det er litt rart at du skriver "hvis dette har skjedd", når ledelsen både i Norge og Sverige har beklaget det. 

Til ditt spørsmål lenger opp om alle disse ulike greiene som har fremkommet er nok til boikott av en hel kjede for å straffe dem, så er mitt svar at jeg synes det er riktigere å legge pengene mine andre steder. (Det stikker nok ikke dypere enn at den dagen jeg skal på tur og oppdager at jeg mangler en gassboks, og XXL er eneste stedet som har åpent, ja da kjøper jeg den selvsagt hos dem...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lompa said:

Jeg syntes du bagatelliserte dette med å sette opp noen prosentsatser basert på de varslene som hadde fremkommet i media, og så vurdere alvorligheten basert på hvordan du ville følt det. For en som med letthet tar fem armhevinger gjør det kanskje lite å måtte gjøre dette på morgenmøtet foran kollegene, men hva om det er en ansatt som ikke klarer en eneste en? Hvor moro tror du det er om du er en sjenert nyansatt? Bedre enn 10 piskeslag? Ja, milevis, men ikke noe en eneste norsk arbeidstaker burde oppleve. Og jeg synes det er litt rart at du skriver "hvis dette har skjedd", når ledelsen både i Norge og Sverige har beklaget det. 

Bagatelliserte? Jeg tok de fakta som lå foran meg, jeg ser ikke på det som å bagatellisere, det er i min verden å forholde seg til fakta. 

Jeg orker ikke prøve når du vil misforstå med vilje, så jeg henviser deg pent til mitt forrige innlegg, der jeg skriver at ingen burde oppleve det, eller, det var formulert slik da; "straff i arbeidslivet (...) skal ikke forekomme". 

 

Edit: omformulering. 

Endret av Roaas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjell Iver skrev:

Super returordning har de også..

XXL har en returordning som burde vert ulovlig, og den er egentlig det også - de svindler leverandørene sine. Og da mener jeg fornøydgarantien dems.

Returnere du sko du ikke var fornøyd med, sender de melding til leverandøren med «defekt sko» og får refundert utgiften sin. Det er løgn og svindel fra XXL sin side. (kilde: ansatt i sportbutikk). 

Tenker du på øvrige returordninger på ubrukte varer har de fleste tilsvarende ordninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Marius Engelsen said:

XXL har en returordning som burde vert ulovlig, og den er egentlig det også - de svindler leverandørene sine. Og da mener jeg fornøydgarantien dems.

Returnere du sko du ikke var fornøyd med, sender de melding til leverandøren med «defekt sko» og får refundert utgiften sin. Det er løgn og svindel fra XXL sin side. (kilde: ansatt i sportbutikk). 

Tenker du på øvrige returordninger på ubrukte varer har de fleste tilsvarende ordninger.

Akkurat det der er faktisk ganske sprøtt. XXL har fornøyde kunder mtp retur/garanti, også taper de ikke penger selv, mens leverandører spyr ut nye klær/sko og tror de har defekte varer. Mon tro om leverandør aldri stiller spørsmål ved dette? Kanskje for mye jobb å gå inn på hver enkelt retur/garantisak? Eller gir de bare hylende blanke? Har du noe mer info rundt det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Marius Engelsen skrev:

XXL har en returordning som burde vert ulovlig, og den er egentlig det også - de svindler leverandørene sine. Og da mener jeg fornøydgarantien dems.

Returnere du sko du ikke var fornøyd med, sender de melding til leverandøren med «defekt sko» og får refundert utgiften sin. Det er løgn og svindel fra XXL sin side. (kilde: ansatt i sportbutikk). 

Tenker du på øvrige returordninger på ubrukte varer har de fleste tilsvarende ordninger.

Eventuelt så får også de ansatte kjøpt dette latterlig billig. 
 

Ref; har venner som går rundt i dyrt og fint turtøy/utstyr til en sjukt billig penge kjøpt fra «returlager». 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Marius Engelsen skrev:

XXL har en returordning som burde vert ulovlig, og den er egentlig det også - de svindler leverandørene sine. Og da mener jeg fornøydgarantien dems.

Returnere du sko du ikke var fornøyd med, sender de melding til leverandøren med «defekt sko» og får refundert utgiften sin. Det er løgn og svindel fra XXL sin side. (kilde: ansatt i sportbutikk). 

Tenker du på øvrige returordninger på ubrukte varer har de fleste tilsvarende ordninger.

Det er jo veldig sterke ord du bruker her da. Løgn og svindel. Så G-sport har også drevet med løgn og svindel i åresvis med sin 100% fornøydgaranti? 

Jeg ville hatt sterkere bevis om jeg skulle satt ut slike påstander. Særlig siden jeg har kjøpt fint fungerende b-varer både hos Gsport, XXL og feks Elkjøp til redusert pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, RoyN skrev:

Så G-sport har også drevet med løgn og svindel i åresvis med sin 100% fornøydgaranti? 

Jeg vet ikke hvordan G-sport finansierer sin 100% fornøyd garanti, så det kan jeg ikke kommentere. Det vet kanskje du?...

Men hvis man får inn ett par sko som kunden ikke var fornøyd med, tar tilbake skoene, og sender melding til leverandør med «feil på sko» for å få refundert utgiften sin, så er det å lyve for leverandør, og dermed å svindle de for ett par sko. Så enkelt 🤷‍♂️ 

(penger tilbake for en vare, basert på en løgn=løgn og svindel?)...
 

58 minutter siden, RoyN skrev:

[Jeg ville hatt sterkere bevis om jeg skulle satt ut slike påstander. Særlig siden jeg har kjøpt fint fungerende b-varer både hos Gsport, XXL]

Og dette underbygger bare min påstand... 🤔

Hva som skjer med skoene etterpå? De kan hende de blir kastet, levert ut til ansatte, solgt som B-vare eller noe sånt. Jeg vet ikke, men det var ikke en del av det jeg kommenterte. Dersom du har kjøpt fint fungerende B-varer kan det vel like gjerne være noen «fornøyd garanti varer»? 

På forumet har jeg lest om Helsport telt kjøpt på XXL med fotavtrykk og hunderhår.

Jeg forteller bare det jeg har fått vite, fordi jeg tror på at det er sant. Det forklarer også mye. Folk får tro på hva de vil, men det er ingen som har hørt noe annet som tilsier at det jeg har blitt fortalt er feil 🤷‍♂️

Med hensyn til miljøet håper jeg ikke «fornøyd garanti» varer/sko/klær blir destruert/kastet.

Endret av Marius Engelsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Marius Engelsen skrev:

Jeg vet ikke hvordan G-sport finansierer sin 100% fornøyd garanti, så det kan jeg ikke kommentere. Det vet kanskje du?...

Men hvis man får inn ett par sko som kunden ikke var fornøyd med, tar tilbake skoene, og sender melding til leverandør med «feil på sko» for å få refundert utgiften sin, så er det å lyve for leverandør, og dermed å svindle de for ett par sko. Så enkelt 🤷‍♂️ 

(penger tilbake for en vare, basert på en løgn=løgn og svindel?)...
 

Og dette underbygger bare min påstand... 🤔

Hva som skjer med skoene etterpå? De kan hende de blir kastet, levert ut til ansatte, solgt som B-vare eller noe sånt. Jeg vet ikke, men det var ikke en del av det jeg kommenterte. Dersom du har kjøpt fint fungerende B-varer kan det vel like gjerne være noen «fornøyd garanti varer»? 

På forumet har jeg lest om Helsport telt kjøpt på XXL med fotavtrykk og hunderhår.

Jeg forteller bare det jeg har fått vite, fordi jeg tror på at det er sant. Det forklarer også mye. Folk får tro på hva de vil, men det er ingen som har hørt noe annet som tilsier at det jeg har blitt fortalt er feil 🤷‍♂️

Med hensyn til miljøet håper jeg ikke «fornøyd garanti» varer/sko/klær blir destruert/kastet.

Bevisbyrden er vel på din side når man påstår slike ting. (I min verden så krever sterke påstander også sterke bevis). Det holder ikke med noe man har hørt fra noen i en konkurrerende kjede. Om leverandører opplever at de gjentatte ganger blir svindlet av XXL så ville de vel slutte å levere til de? Og som oftest må en leverandør akseptere en feil ved et produkt før utsalgskjeden får igjen penger. Fra kjeden jeg har kjennskap til så kreves det god dokumentasjon ved slik reklamasjon (særlig kostbare produkter). Og produkter som leveres tilbake ubrukte selges igjen som om de er nye. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider


Som sagt, jeg bare sier det jeg har blitt fortalt fordi jeg tror på det, og oppgir kilden (man kan tross alt ikke stole 100% på alt man blir fortalt, eller alt man leser i avisen, på nettet etc.)

Jeg påstår ikke noe selv, jeg bare forteller videre det jeg har blitt fortalt, jeg synes det virket troverdig fra der det kom fra. Det er alt... 🤷‍♂️


Du får velge selv om du tror om påstanden er sann eller ikke, jeg klandrer deg ikke om du ikke tror på det. Virker som du allerede har bestemt deg for at dette ikke kan være riktig, og da skal du få lov å tro det. Inntil videre har det ikke kommet noe som fastslår at dette ikke er sant, så jeg holder muligheten åpen enda ihvertfall. Det er lettere å finne sannheten om man er åpen for alle muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, JorgenKn said:

Til informasjon så kaster ikke XXL varer de får inn på 100% fornøyd-garantien. Disse varene blir videresolgt som B-varer til redusert pris. 

Jeg byttet et par sko på fornøydgarantien, og da spurte jeg direkte hva de gjorde med sko de fikk tilbake. De svarte at dersom skoene så helt greie og brukbare ut, ble de solgt til halv pris. Og ja, de hadde en stor binge full av gode sko de hadde fått inn på garantien. Men noen sko var så slitt og stygge at de ikke kunne selges til halv pris en gang, de ble kastet. De sa det ikke direkte, men jeg fikk forståelsen av at noen kjøpte sko før de skulle på lang fjelltur, og kom tilbake innen 30-dagers-fristen, og ville ha nye, fordi de "ikke passet".....

  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bjørn J skrev:

De sa det ikke direkte, men jeg fikk forståelsen av at noen kjøpte sko før de skulle på lang fjelltur, og kom tilbake innen 30-dagers-fristen, og ville ha nye, fordi de "ikke passet".....

Ja, dessverre har noen "frekkhetens nådegave"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, JorgenKn said:

Bjørn J: i slike tilfeller hvor produkter ikke kan selges, sendes de til veldedighet. 

Jeg spurte om det i butikken - om de ikke kunne gi skoene til Fretex el.l.  Omtrent ordrett sa vedkommende at beklageligvis kunne de ikke det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg ikke har handlet på XXL etter saken om "dugnad på røde dager." Nå er nok det mer et utslag for at jeg vel etterhvert har det jeg trenger, og ikke et slags høyverdig moralsk standpunkt.

Den saken gjorde iallefall at jeg vil tenke meg om før jeg velger XXL. Slik praksis er totalt forkastelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.