Gå til innhold
Novice Northman

ZPacks Duplex eller Six Moons design Lunar Solo

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er på utkikk etter en skikkelig lettvekter for enkle penværsturer :) Er det noen av dere erfarne turfolk som har tilfeldigvis  har prøvd både Skjult lenke - logg inn for å se den og Skjult lenke - logg inn for å se den? Jeg har sett at Duplex er godt behandlet her inne på forumet (knall beskrivelser og bilder) og det frister stort – ser ut til å være plass til en Exped mega mat lw og plass setter jeg stor pris på. Men jeg finner ikke mye om Lunar Solo. For øvrig har jeg ingen erfaring med lettvektstelt (eller lettvekt overhodet, uansett hvor kort jeg er på tur veier alt kilo på kilo på kilo...), og jeg setter umåtelig pris på all hjelp. Eventuelt en pekepinn dersom Lunar solo er beskrevet andre steder på forumet. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 minutter siden, datguyxd skrev:

er veldig fornøyd med duplex hvertfall. 

Takk for det – mistenker at duplexes kanskje er det mest populære (og kanskje beste valg...?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 27.6.2019 den 18.21, Memento mori skrev:

Plexamid har faktisk bedre plass enn Duplex i høyden

Hjertelig takk for video – meget opplysende! Litt redd for bredden i solo-teltene. (Har en exped megamat lite (lw) som jeg gjerne vil ha muligheten til å stappe inn, selv om det kanskje er litt selvmotsigende med såpass til underlag og såpass til tynt telt, på en annen side må jo det ene veie opp for det andre...). Antakelig dyttet erfaringen din meg enda et skritt i retning Duplex!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 28.6.2019 den 9.46, Øyvind Hellenes skrev:

Verdt å ta ein titt på norske Bonfus

Kikket nettopp på nettsidene – virker jo faktisk meeeeget interessant! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrevet (endret)
18 timer siden, ost skrev:

Da har jeg laget en liten tråd med bilder av Lunar Solo

Tusen takk – helt supert med bilder! Når jeg ser det, er jeg redd for at det i praksis blir litt lite. Fikk inntrykk fra reklamen at det kanskje var hakket større enn det blir i virkeligheten, og da er slike innspill supre!

Endret av Novice Northman

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, Memento mori skrev:

Det går faktisk uten at posen er inni duken.  Men i Duplex kan du i tillegg ligge på diagonalen. 

Nok et meget sterkt argument for min del som trekker meg i retning av Duplex, tusen takk for bilder av kritiske punkter. Nettopp det jeg trenger å vite!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folkens, jeg vil bare benytte anledning til å takke for så mange skikkelig innspill! Så: tusen takk! Jeg har mer eller mindre falt ned på Duplex – og det er størrelsen som til sist overbeviser meg, også fordi jeg nylig har kjøpt slikt et digert underlag (exped mega mat lw lite – utrolig komfy forresten. Nesten litt mye av det gode, og det strider jo imot norsk tradisjon som gjerne tilsier at man skal ha det litt vondt på tur :). Uansett, jakten på den gode pris er i gang, og det får ta den tiden det tar. Skulle noen tilfeldigvis komme over et godt tilbud på Duplex, så del gjerne. Og når det først er i, følger naturligvis en liten oppdatering. Takk igjen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.