Gå til innhold
  • Bli medlem

Sette ut båt på Bygdin?


Anbefalte innlegg

Litt longshot, men er det noen som har erfaring med å sette ut båt på bygdin ved der MS Bitihorn ligger i opplag om vinteren? Altså å rygge henger ut på stranden der?

Slippen som MS Bitihorn bruker som brygge lar seg ikke bruke på en stund da vannstanden er for lav, men jeg er usikker på hvordan grunnen er utover da jeg har ganske tung bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ganske fast sand utover. Har sett det er kjørt biler langt ned mot opprinnelig vannstand. Men siden vannstanden er så lav så kommer du vel neppe ut i selve Bygdin med båt nå? Det er en terskel ved den gamle osen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet har MS Bitihorn avganger fra 28/06, har ikke funnet noen info om noe annet, og de har ikke nevnt noe om at de er etter skjema når jeg har mailet med dem de siste dagene.

Jeg tenker at om de kommer seg ut må jeg også gjøre det.

@LompaTenker du på sundet ute ved Bygdisheim? Ser av flybilder at det er ganske grunt der ja, men stikker ikke mer enn 30-40cm, så burde gå greit der (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, bjojor skrev:

Så vidt jeg vet har MS Bitihorn avganger fra 28/06, har ikke funnet noen info om noe annet, og de har ikke nevnt noe om at de er etter skjema når jeg har mailet med dem de siste dagene.

Jeg tenker at om de kommer seg ut må jeg også gjøre det.

@LompaTenker du på sundet ute ved Bygdisheim? Ser av flybilder at det er ganske grunt der ja, men stikker ikke mer enn 30-40cm, så burde gå greit der (?)

Ja, det er der ute. Jeg har ofte tatt en fisketur dit om våren og da er det ikke mulig å passere, men det er sikkert bra med vann nå siden Bitihorn starter opp snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Gittiamo Er vel en parkering oppe ved Jotunheimenvegen som fortsatt er gratis tror jeg? En snau km å gå ned riktignok.

Om hestene klarer seg fint vil jeg tro en boogiehenger greier seg OK, må ikke ha hjulene uti vannet for å få den ut tror jeg.

Ref mannskapet på MS Bitihorn er det Bygdinstøga som eier grunnen der ute, så sjekker med dem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.