Gå til innhold
Dutton

Action kamera eller kompakt kamera?

Anbefalte innlegg

Panasonic FT7 er et annet alternativ i den kategori.
Jeg kan ikke helt sammenligne mobilkamera med vanlig kamera, det fordi jeg tar veldig lite bilder med mobil. Har en Pana FT5 som alltid er med i lomme på tur. Ofte har kamera litt større bildebrikke enn mobiler. Og zoom er det som regel dårlig med på mobil unntatt digitalzoom. De kamera som har klart større bildebrikke enn mobiler er sjelden vanntett og støtsikre.

Mellom de du har satt opp så er GoPRo enklere å bruke i farta, dvs det er mindre og kan enkelt monteres på deg, sykkel etc. Olympus og Pana blir litt større. Dog passer jo GoPro festene så lenge en bruker adapter.  

Tror OLympus har app for fjernstyring. Pana kameraene har det hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TZ100 har 1" bildebrikke slik som Canon og Sony. Canon og Sony er mer lysterke enn TZ100 og de er nok litt flere funksjoner uten at jeg har studert dette så mye. TZ100 er mindre og har mer zoom. Alle 3 tilhører det bedre segmentet av kompaktkameraer både med tanke på sensorer, manuelle muligheter, raw filer etc.
Ingen av de er vel spes støtsikre. Da er Olympus TG5 bedre, men bildekvalitet og funksjoner er lavere igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.