Gå til innhold
  • Bli medlem

Anmarsjsko?


Shun

Anbefalte innlegg

Noen som kan forklare meg hva anmarsjsko er, og hvilket bruksområde de har? Er det noe jeg trenger?
Google eller søk her inne har ikke hjulpet mer enn at jeg våger et eget spørsmål.

B.m. født nysgjerrig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gode å sykle med om du ikke bruker klikkpedaler også fordi såla er litt stiv  👍🏻 

Bruker anmarsjsko hele året her. Både hverdags og all slag tur. Hadde 5.10 men gått over til TNF pga mine føtter. Ett par til hverdag og ett par til tur. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2019 den 17.53, Gittiamo skrev:

Gode å sykle med om du ikke bruker klikkpedaler også fordi såla er litt stiv  👍🏻 

Ai, dette er noe jeg har ønsket meg lenge. Vanlige joggesko er såpass myke i sålen at de ikke er spesielt gode på sykkelen min og klikksko tør jeg ikke prøve meg på. (Har trynet en gang for mye til at jeg tåler fler brå møter med asfalten.) Vil f.eks. Scarpa Mojito ha den type såle? Vil gjerne ha sko som er litt smale på pedalene, og Mojito virker ganske smale i lesten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Fomle skrev:

Ai, dette er noe jeg har ønsket meg lenge. Vanlige joggesko er såpass myke i sålen at de ikke er spesielt gode på sykkelen min og klikksko tør jeg ikke prøve meg på. (Har trynet en gang for mye til at jeg tåler fler brå møter med asfalten.) Vil f.eks. Scarpa Mojito ha den type såle? Vil gjerne ha sko som er litt smale på pedalene, og Mojito virker ganske smale i lesten. 

Aner ikke om Mojito funker. Har så vidt hatt de på foten for å prøve, og de skoa gikk veldig fort av. 

Har hatt Five.Ten sine og nå The North Face sine Verto Plasma. TNF er minst kule men sjukt bra på mine føtter. Tåler fint tung sekk i rufsete terreng. 

Rett fra tur med tung sekk og skitne legger her (bena på benken kun for bilde) Disse er to år gamle og mye brukt  

 

 

C8DED266-E6C2-4B0E-A47F-5E9D78CDED32.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scarpa Mojito er vel laget for å se ut som en anmarsjsko, men personlig synes jeg de er nærmere en tøffel når det gjelder egenskaper. Jeg opplever dem som veldig myke. Nå er min erfaring med Mojito primært med Mojito Basic(glatt lær, med lærfor), men jeg har da prøvd "vanlig" Mojito og, og kan ikke huska at den var særlig mye stivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 par med ulike Scarpa sko, mojito, lightning samt noen eldre lærstøvler. Mojito er relativt myke, lightning er halvhøye med gtx (favorittsko) men er ikke i produksjon lenger etter hva jeg vet. 

Dersom Scarpa passer din fot (smal lest) ville jeg anbefale Scarpa Zen Pro som har alle de kravene som stilles til en god anmarsjsko. Link til bilde og beskrivelse https://www.hektapatur.no/salg/fjellsko-og-stovler/tursko-og-fjellstovler/scarpa-zen-pro-tonic?att=VG9uaWMtTGFrZWJsdWUgKCNEQzczMzIpfDQ1LDU=&gclid=Cj0KCQjwu-HoBRD5ARIsAPIPenfVVUn6_lOq1IKRQ0RQxWTOAqIAvAI_IHW26v_6c_o0tBf9xikVhxUaAg1sEALw_wcB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.