Gå til innhold
  • Bli medlem

Lekkasje fra primus


beateoh

Anbefalte innlegg

Jeg er på tur og i går begynte det å sprute fra primusboksen når jeg skulle feste på brenneren, og det sprutet ut en stund, slik at jeg fikk innholdet på hender/ansikt, klær og koleutstyr. Noen som har opplevd noe lignende og/eller vet hva årsaken kan være? Er brenneren trygg å bruke i dag? Turte ikke bruke den mer i går, har ikke så mye erfaring med primusgass at jeg vet om det er fare for brann eller eksplosjon eller ingenting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
35 minutter siden, Heriks skrev:

Holdt du boksen med ventilen rett opp? 

Aha! Takk for tråd, var mest opptatt av om brenneren var varm da jeg nettopp hadde tømt en annen primusboks, så holdt den nok på siden ja, og skrudde sikkert for seint på også. 

Noen formening om jeg kan bruke brenner/gass i dag og om jeg er brannfarlig ettersom det kom på klærne mine? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, beateoh skrev:

Aha! Takk for tråd, var mest opptatt av om brenneren var varm da jeg nettopp hadde tømt en annen primusboks, så holdt den nok på siden ja, og skrudde sikkert for seint på også. 

Noen formening om jeg kan bruke brenner/gass i dag og om jeg er brannfarlig ettersom det kom på klærne mine? 

Bare å bruke og du er nok ikke brannfarlig heller, har nok fordampet nå. Kan jo være at tøyet fortsatt brenner litt bedre om du faktisk tenner på det, men vil påstå at det er en fordel å unngå i utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.