Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppblåsbare underlag og lyd/ støy


Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg valgte TaR NeoAir xLite selv foran tilsvarende Exped på grunn av vekt, volum og slitestyrke/holdbarhet. Exped var jo beryktet for at luftkamrene gikk opp i liminga en periode - mulig dette er rettet nå.

Mye av knitringa i xLite/xTherm gir seg etter noen gangers bruk, og komforten er meget god.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med min Synmat 7! Ikke noe lyd, brukt på mange turer på vidda! Jeg fikk også med pumpa da jeg kjøpte min, og den er helt konge! Slipper å bruke energi på å blåse den opp, går også veldig fort å få den oppblåst. Unngår også at jeg blåser inn fukt i det, også kan pumpa brukes som en medium dry bag. Så ganske bra kombo! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2stk xterm og synes ikke de knitrer. Mulig de gjorde det første gangen jeg pakket opp, men har ikke merket det siden. Har også en synmat og har hatt downmat. Ingen knitring på de heller. 

Jeg byttet til xterm pga vekt/r-verdi. Fordelen med exped sine er at de kan brukes i amok hengekøyer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Kjøpte downmat 9xp M ganske så fornøyd, ikke noe problem med støy. Men kanskje en smule hardt for min rygg. 

Men har egentlig støtt på et annet problem mtp pakking av sekk til helgeturer, har en bergans budor 45l som jeg tenkte p bruke men får da ikke plass til soveposen i sekken, og utvendig er det ingen festemulighet annet enn at man evt kan helten på to karabinkroker der viltnettet normalt henger.  Tips til løsning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, olarabben skrev:

Tips til løsning?

Har du noen bilder av sekken og soveposen? 

Hvor vanntett må det være? 

Det finnes snorsystem for å feste utenpå sekk som feks Zpacks bruker. Du kan hente inspirasjon til system der.

8 timer siden, olarabben skrev:

Men kanskje en smule hardt for min rygg. 

Pump det opp, legg deg på det, slipp ut luft til du kjenner bakken. Pump et pump eller to. Du mister isolasjon på punktene, men totalen blir mye bedre. Da har du opptil 8-9 cm som kroppen ligger nedi madrassen, da føles det mykt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se om jeg ikke får tatt et par bilder, av sekk og sovepose. Takk for tipsene angående hardhet på underlag også, det skal prøves ut 👍🏼 

 

Jo stemmer at det er to d hemper oppunder kanten på sekken. Er jo en stropp under topplokk også egt men posen min er for stor til å passe inn under der. 

 

Burde jo tåle regn spør du meg angående det punktet, bløt sovepose er lite stas. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.