Gå til innhold
  • Bli medlem

Snelle til jerkbait fiske etter gjedde.


REs

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har litt peiling på, eller erfaring med jerkbait fiske etter gjedde? Jeg har en stang som jeg bruker til dette, men snella har sveiven på feil side, høyre side. Har derfor bestemt meg for å kjøpe en ny duplikator snelle med sveiv på venstre side som passer til dette fisket. Har satt prisen til ca. 1000,- + -

Har sett litt på.

Shimano Caius 141A

Okuma ceymar low profile C-266WLX

Ambassadeur Pro Max LH

Er jeg på rett spor eller er det andre ting jeg bør se på?

Jeg kunne kanskje lagt prisen litt høyere, men når beholdningen av fiskestenger har passert 20 og med en kommode full av enda flere sneller av diverse slag og størrelser så føler jeg at jeg kanskje bør bremse litt.

 

 

 

fly_fishing_championships.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ABU snella tror jeg det er greit å styre unna om du bruker jerkbaits over 40 gram. Hørt flere som har måtte reklamere pga
slark i akselen. Jerkfiske med tunge baits krever mye av snella så der lønner det seg å satse på litt kvalitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, tubbs skrev:

ABU snella tror jeg det er greit å styre unna om du bruker jerkbaits over 40 gram. Hørt flere som har måtte reklamere pga
slark i akselen. Jerkfiske med tunge baits krever mye av snella så der lønner det seg å satse på litt kvalitet :)

Ja, jeg bruker voblere og store jerkbaits. 37 gr og opp til 64 gr. Jeg har noen av typen Buster jerk.

815dg2M4xUL._SY355_.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er ny snelle bestilt fra XXL

Okuma Citrix LP CI-364LXa (Left hand)

Jeg antar at dette betyr sveiv på venstre side.

Nå gjenstår det bare å flytte kanoen fra Lutsivannet og hjem i hagen min for så å bli med til Bråsteinvannet får å fiske gjedde. Det blir en ny og spennende opplevelse. 

b4401138186a49ee9862589597e3952f.jpg

Endret av REs
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.