Jump to content

Snelle til jerkbait fiske etter gjedde.

Recommended Posts

Posted

Er det noen her som har litt peiling på, eller erfaring med jerkbait fiske etter gjedde? Jeg har en stang som jeg bruker til dette, men snella har sveiven på feil side, høyre side. Har derfor bestemt meg for å kjøpe en ny duplikator snelle med sveiv på venstre side som passer til dette fisket. Har satt prisen til ca. 1000,- + -

Har sett litt på.

Shimano Caius 141A

Okuma ceymar low profile C-266WLX

Ambassadeur Pro Max LH

Er jeg på rett spor eller er det andre ting jeg bør se på?

Jeg kunne kanskje lagt prisen litt høyere, men når beholdningen av fiskestenger har passert 20 og med en kommode full av enda flere sneller av diverse slag og størrelser så føler jeg at jeg kanskje bør bremse litt.

fly_fishing_championships.jpg

Annonse
Posted

ABU snella tror jeg det er greit å styre unna om du bruker jerkbaits over 40 gram. Hørt flere som har måtte reklamere pga
slark i akselen. Jerkfiske med tunge baits krever mye av snella så der lønner det seg å satse på litt kvalitet :)

Posted
21 timer siden, tubbs skrev:

ABU snella tror jeg det er greit å styre unna om du bruker jerkbaits over 40 gram. Hørt flere som har måtte reklamere pga
slark i akselen. Jerkfiske med tunge baits krever mye av snella så der lønner det seg å satse på litt kvalitet :)

Ja, jeg bruker voblere og store jerkbaits. 37 gr og opp til 64 gr. Jeg har noen av typen Buster jerk.

815dg2M4xUL._SY355_.jpg

• Like 1
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Da er ny snelle bestilt fra XXL

Okuma Citrix LP CI-364LXa (Left hand)

Jeg antar at dette betyr sveiv på venstre side.

Nå gjenstår det bare å flytte kanoen fra Lutsivannet og hjem i hagen min for så å bli med til Bråsteinvannet får å fiske gjedde. Det blir en ny og spennende opplevelse. 

b4401138186a49ee9862589597e3952f.jpg

Edited by REs
  • Like 1