Gå til innhold
  • Bli medlem

Pakke telt i kompresjonspose


Keilo

Anbefalte innlegg

Jeg er nybegynner på dette feltet, men ser det er mye kompetanse i dette forumet. Jeg klarer å bære mye, men ser ut utfordringen er volum. Jeg har akkurat kjøpt Reinfjell-teltet til Helsport. Posten teltet kommer i er ganske stor og jeg kunne halvert volumet om jeg hadde puttet teltet i en kompresjonspose. Har dette noen negative effekter for teltet (fibrer osv)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen telt kommer jo med "kompresjonspose". F.eks Exped Orion.

88036-org.jpg.jpeg.53904b6d3c6ed1b403506d6c2d689331.jpeg

Liker forresten disse pakkosene fra Exped og Salewa som har åpning på langsiden, veldig lett å pakke ned i.

Hillebeg har store/romslige poser slik jeg opplever det, lette å pakke i men man kan få med volumet 1/3-del om man komprimerer.

Jeg vurderer å slike poser til bruk på tur til telt med stor pose, og så lagre i originalpose hjemme etter tørk:

31660.jpg.e623673114c3b4410ef5c0b1637e5c5b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Helsport sine "hvordan ta vare på teltet ditt" sider kan telt både brettes, rulles og stappes ... både under transport og oppbevaring. Regner med at det bør være greit å følge deres råd. Mine er stort sett stappet i posen med "fronten" i bunnen av posen og pluggfestet(ene) i fotenden på toppen slik at det er greit å få tak i disse for å plassere teltet og feste i bakken eller f.eks pulk om det skulle blåse når man skal sette det opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Terka said:

Noen telt kommer jo med "kompresjonspose". F.eks Exped Orion.

88036-org.jpg.jpeg.53904b6d3c6ed1b403506d6c2d689331.jpeg

Liker forresten disse pakkosene fra Exped og Salewa som har åpning på langsiden, veldig lett å pakke ned i.

31660.jpg.e623673114c3b4410ef5c0b1637e5c5b.jpg