Gå til innhold
  • Bli medlem

Spennende konsept fra Alfa.


Tom B

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Annonse

Synd det skal koste så jæ.. mye å være "miljøvennelig" da.. 5995,- er mye for et par sko! Og da kommer prisene for "service" og reparasjoner i tillegg.
Men er det egentlig så miljøvennelig og bærekraftig at de må sendes til/fra Gjøvik for service og rep..??

Tror jeg skal klare å ha mine Alfa Walk King i noen år til :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt omtrent et par Walk King i året de siste 10 årene. Alfa nekter å godkjenne slitasje som fabrikasjonsfeil. Med den reklamen som vist ovenfor, vil de slite med å nekte etter et år. Det blir uansett  billigere med et slik par som varer 5 år en nytt Walk King hvert år.

 

Det hele begynner å ta seg opp. Norrøna Recon bukse og jakke + disse skoene hvert år. Det kan hende jeg klarer å bruke opp hele pensjonen....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Beholde favoritt-turskoen din hele livet? Nå gjør vi det mulig."

Skeptisk.

Desse skoa har minst 2 ting som gjer dei mindre egna for å vare / bli reparerte ;  Gore-Tex og limde solar.

Men ok , dersom Alfa tek mål av seg til å skifte membranen når dei startar å leke so skal eg legge meg flat ! :grin:

Dog applauderar eg tiltaket med varig kvalitet !  - ingjenting ville vore betre enn  å blåse nytt liv i inngåtte sko !

Elles spent på kva reparasjonane skal koste ...

 

Har prøvd fleire ulike Alfa-modellar med membran ; få (om nokon) har holdt tett på beggje føter over eit år.

Dog har dei vore gode på foten , har passa meg godt .

(...og har fått nye på garantien eit par gonger når dei starta lekke ja, men samme gjentok seg...) 

Endret av Bugten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Bugten skrev:

Elles spendt på kva reparasjonane skal koste ...

Prislista ligger ute på Alfa.no

6C6BD2F6-A5F8-4319-B886-A17B6C1D467D.thumb.jpeg.f9b8cf38e0b3dd4f8a294c81c8855c5f.jpeg

Viser dette seg å funke i praksis, er jo i ditt tilfelle bytte av Goretex membran på 600 pluss 200kr i porto et røverkjøp. 

9 minutter siden, Bugten skrev:

Desse skoa har minst 2 ting som gjer dei mindre egna for å vare / bli reparerte ;  Gore-Tex og limde solar.

Alfa hadde jo en periode med sko som liminga ikke holdt på, til manges store fortvilelse. Vi får håpe at de faktisk lærte noe av den prosessen. 

Jeg fikk nye sko på reklamasjon nå i vår, og når de ryker, blir det nok å sjekke ut disse, men 6000 kr er litt i meste laget. Det er helt forferdelig at det ikke produseres sko som tåler mye bruk, burde være utslitte i sålen, som var grunn til at de var utslitt, men har tilgode å oppleve det med et par sko. 

5 år (pluss 3 år hvis de er inne på service) garanti høres fint ut, men slik som @REJOHN som bruker et par i året ønsker de nok ikke veldig velkommen tipper jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen Alfa selv. Kvist Advanced. Lette turstøvler som har fungert fint. De er dog fra i fjor så de er ikke så mye slitt. Vasset gjennom et par bekker med de for 14 daer siden og der er helt tett. Så har jeg et par BErg Advanced . Første par lakk men det gjorde de med en gang, fikk nytt par sendt før de hadde fått tilbake de gamle. De nye har vært fine. Er fra 2016. Så de har rukket en del mindre turer og vært 2 runder i Femundsmarka og en på Hardangervidda. De holder tett og er helt fine enda. Impregninger med Nixwax for Nubuck,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Memento mori skrev:

Prislista ligger ute på Alfa.no

6C6BD2F6-A5F8-4319-B886-A17B6C1D467D.thumb.jpeg.f9b8cf38e0b3dd4f8a294c81c8855c5f.jpeg 

Viser dette seg å funke i praksis, er jo i ditt tilfelle bytte av Goretex membran på 600 pluss 200kr i porto et røverkjøp. 

Jøss !  - må nok legge meg langflat ser eg ! :shock:

Første gong eg høyrer om skifte av membran. Har sett på sånne sko som bruk-og-kast.

Trur dette er grunnen til at norske importørar har vore  tilbakehaldne med å ta inn anna.

 

Dog  vil eg foretrekke membranlaus sko ei stund til .  (sjølv om eg har begge deler)

Ser det slik at når membranen startar å gjere nytte for seg (på lærsko) har ein vedlikehalde for dårlegt.

Dessutan tørkar dei ikkje opp "på år og dag" etterpå .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forholder meg og forløpig skeptisk til dette nye fantastiske konseptet, enn så lenge. Men det har til dels med prisen på innkjøp av sko og rep. å gjøre.

Siden bytte av såle er oppgitt til en av de tingene som kan byttes på denne skoen, går det ikke an å feks bytte såle hos en oppegående skomaker på et par Alfa Walk King om de blir utslitt?

Tanken bak dette konseptet er selvsagt god, men virker litt som at med et nytt flott bærekraftig konsept kan man ta enda litt mer betalt, siden (noen) folk vil være miljøvennelige og er tildels lettlurte akkurat på det punktet. Kan jo håpe på at prisen vil falle en del etterhvert som modellen blir eldre, da kunne kanskje jeg og funnet på å kjøpe meg et par Impact når mine Walk King takker for seg. Skoen er jo fin, tross alt! :)

https://www.dinside.no/fritid/turstovelen-som-skal-vare-livet-ut/71195365

Endret av Kristian J. Vabø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.