Gå til innhold
  1. Novice Northman

Novice Northman

• Lignende innhold

• Av vandregutt
      Hei alle markafolk! Trenger en slire til en Helle GT kniv. Var så uheldig/urutinert at knappen som holder kniven festet, rustet istykker. Glemte å vaske kniven etter kontakt m saltvann. 
      Har noen tips til kjøp av kun slire ? Finner ingenting på nett.
      Kom også gjerne med meninger om brusletto villguten hvis noen har testet den. Takk
    • Av Trond Arvid Hagen
      Hei sikkert diskutert før, men finnes den ultimate turkniv?
      grunnen til at jeg spør er at jeg har fått den hyggelige beskjeden om at jeg kan få en kniv til jul, og at jeg selv kan få bestemme hvilken, men hva skal man velge?
      har egentlig litt lyst på monsen bjørgefjell, er dette en solid kniv? eller hva mener de av dere som har litt peil på kniv, og eventuelt hva kan være alternativ?
      jeg har fra før av en samekniv fra dtrøming og div andre kniver somblant annet hunter fra brusletto.
      så fyr løs folkens.
    • Av Irene Margrethe
      Hei! 
      Trenger litt råd ang en samekniv som har overvintert i heia. Kniv og slire har fått tørke, og er helt tørre nå. Knivbladet hadde fått en del rust, men etter første runde med sliping ser det veldig bra ut. Sliren har blitt satt inn med fett og ser også bra ut, men er usikker på hva jeg skal gjøre med selve skaftet. 

Treet er tørt og med mørke prikker/felt. 

• Av Børter
      Jeg har et par turkniver som jeg gjerne skulle fått litt skarpere. Jeg har jo slipt kniver mange ganger, men bare med enkle brynesteiner og med jukseslipere fra Øyo og Fiskars. Trenger noen tips til hvordan jeg skal komme meg til neste nivå, men uten å bruke for mange timer eller hundrelapper.  
    • Gjest fightingfalcon
      Av Gjest fightingfalcon
      Hei!
      Er det noen her som har noe erfaring med knivene fra Brusletto er prydet med Lars Monsens navn? Jeg har lyst på en ordentlig turkniv og 
      har vurdert enten Ánarjohka eller Børgefjell. De koster jo litt, men jeg antar det er en kniv man skal ha i mange år fremfor moraknivene som slites ut.
      Har navnet for høy pris mtp. knivene?

Setter pris på alle innspill og tips 
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.