Gå til innhold
  • Bli medlem

Krækkja til Kjeldebu - telt, fiske?


ArneHau

Anbefalte innlegg

Vi planlegger å gå med telt, passere Krækkja på vei mot Kjeldebu, og vil se etter en plass å telte ca 1 til 1,5 times tid forbi Krækkja.

Noen som vet om det er greit terreng for telt der?

Hører gjerne også om det er noen som har erfaring med fiskestanga i vann og tjern langs den strekningen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin fisk i Storekrækkja. Her har vertskapet fiskeretten, så gjester kan fiske med stang. Ellers er det komplisert med fiskekort i de områdene. Sist fikk jeg kjøpt kort på Halne etter mye om og men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...


Jeg skulle egentlig til Hardangervidda i juli eller august, men ser ut til at jeg skal jobbe da. Så turen må fremskyndes noen uker, og jeg tenkte å gå på nordsiden av RV7. Antageligvis drar jeg allerede rundt midten av neste uke, ihvertfall forutsatt at værmeldingene ser bra ut for de påfølgende dagene. Ser at det er ganske tidlig snøsmelting i år, og mange vann begynner allerede å bli isfrie. Men hvordan er det med bruer og elvekryssinger i området som dekkes av fiskekortet "Stongfiske Eidfjord"? (Og som ligger nord for RV7.) Og er det Halne Fjellstova som er beste sted å parkere bilen når man kommer med bil via RV7 østfra? 

Regner med at smeltevann, is og snø fortsatt er et problem også i slutten av neste uke, men det er nå engang slik at jeg ikke får dratt i juli, og at jeg får for få ledige dager i august. Så da blir det trolig en ukestur(++) som starter enten onsdag 16. juni, eller en dag eller to senere.

Tar forøvrig med telt og mat, bl.a. pga koronarestriksjonene på hyttene. 

Edit: Ser at det koster kr 85 pr døgn å parkere ved Halne Fjellstugu, så jeg tar gjerne imot tips om billigere parkeringsmuligheter i nærheten, siden jeg skal ha bilen parkert i en ukes tid. Har heller ikke låst meg helt fast til tanken om området nord for RV7, men på østvidda sør for RV7 er det vel hovedsakelig private vann hvor utenforstående ikke har lov til å fiske. (Researcher litt forskjellige fiskekort inne på inatur.no.) 



 

Endret av uendelig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du kan finne et sted langs R7 å parkere, for ja, det er dyrt å parkere utenfor Halne fjellstue. Det har jeg gjort en gang og nok ikke flere ganger. Er lite kjent nord for R7, andre her på FF er nok mer det. Her er satelittbilde som viser området ved Halne (Halne Fjellstue omtrent midt på bildet) for to dager siden. Det ser ut som det er godt med is på vanna nord for R7 også.

image.png.a955abecbc1788491bf0b28d1a73f024.png

 

Jeg var en tur nord for Halne for noen år siden seinere i juni. Da var det ennå is og jeg dro videre til isfrie områder da.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.