Gå til innhold
  • Bli medlem

Hillebergs nye telt for 2020: Anaris


Vandrefalken

Anbefalte innlegg

Annonse
3 minutter siden, Kristian J. Vabø skrev:

Dette likte jeg! Faktisk såpass at jeg kunne gjerne hatt det, men fornuften tar fort tak i meg og sier at det holder med det teltet jeg har :P 

Du rekker jo å ombestemme deg til 2020 🤣🤗

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Kristian J. Vabø said:

Dette likte jeg! Faktisk såpass at jeg kunne gjerne hatt det, men fornuften tar fort tak i meg og sier at det holder med det teltet jeg har :P 

Er stygt redd for at jeg kommer til å kikke myyyye på dette i tiden fremover når ny info/videoer og pris evnt måtte komme. 😅 Satt tilfeldigvis å så på liknende telt/løsninger selv, mesh telt med tarp over osv osv. Og så dukker dette opp som svar fra himmelen! Aiaiai 🤣😋

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tubbs skrev:

Du rekker jo å ombestemme deg til 2020 🤣🤗

I motsetning til andre her inne, så klarer jeg å styre meg. (Forbeholder meg retten mot at jeg IKKE kan siteres på dette ved en senere anledning!) :P 

Kjøper heller oppgraderinger til Unna. Mesh-innertelt  feks :) Unna4Life! ❤️ 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Thomas E skrev:

Er det bare meg eller finnes det allerede titalls mer eller mindre like telt som dette?

Stemmer nok det :)
På lik linje som at det finnes 100vis av tunnel og kuppeltelt.
Men kjøper man Hilleberg så veit man at man får kvalitet og en vare som tåler endel :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Gittiamo said:

Teltet minner meg om det jeg brukte på Roskildefestivalen på tidlig 90-tallet. Det funker kun i visse tilstander og er derfor ikke noe jeg kunne tenkt meg å bruke 😂 

Det er mine tanker også. Et nisjetelt for spesielle bruksområder. Dette er ikke mitt førstevalg hvis jeg skulle ha et telt under 2 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh se der ja, nostalgisk form, men ikke noe telt jeg ville valgt i dag. Husker fortsatt en overnatting utafor Olavsbu hvor jeg måtte holde fast teltstengene i vindkasta :-) , men til lavlands bruk var det jo helt topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, PTG skrev:

Heheh se der ja, nostalgisk form, men ikke noe telt jeg ville valgt i dag. Husker fortsatt en overnatting utafor Olavsbu hvor jeg måtte holde fast teltstengene i vindkasta :-) , men til lavlands bruk var det jo helt topp.

Ikke så lavland som Danmark. Det tålte de ikke 😂 stanga knakk tvert av 😂 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24C47251-6939-4728-A528-90AED98C0AF7.thumb.png.ab8e33f3b7ff5d10e3e1f6ddd563a4cb.png

 

0FA26B7D-DF9B-458D-B581-0862097D00FC.thumb.jpeg.8e016876fc79e6ba7a1acea3645d27ea.jpeg

Den korte endeveggen som ser 25 cm høy ut, gjør at reel liggelengde blir betydelig kortere ved mitt «krav» om 40 cm fri høyde - da er vi vel fort ned 170-180 i praktisk lengde. Men mye plugger også på dette. Store rette flater er jeg ikke spesielt fan av, veldig utsatt når det blåser.

Men veldig artig at Hilleberg lager et gåstav telt igjen, de har de ikke gjort siden Rajd. Legger ved et par bilder av Rajd som jeg hadde.

65DC43E6-5183-4610-B75D-970CBB514CD0.jpeg

DD5BEFBF-1B6F-4A95-9A1D-3B777BD2A07E.jpeg

AA979603-E4CC-4938-A041-D49D026F4CAF.jpeg

Endret av Memento mori
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsport Dividalen var ett ordentlig fjelltelt som tålte skikkelig uvær, jeg har hatt mange netter i ett sånt, så det er artig å se at Hilleberg kommer tilbake med ett lignende telt. Enkel og grei design. Rajd var også fint og enkelt, men siden det bare hadde en duk tålte det ikke regnvær så godt. Anaris ser ut til å hente inspirasjon både fra de tidlige fjellteltene til Helsport (modellene etter Dividalen fikk ytterduken helt ned til bakken og tålte derfor enda mer uvær) ved at det har ett innertelt og Rajd ved at det er avhengig av at man medbringer gåstaver eller finner trær man kan henge teltet på.
Dersom prisen ikke blir for stiv kan dette bli ett populært lite telt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dette teltet ligner svært mye på mitt Six moon haven tarp telt. Det er er meget lett telt med bra plass til to, men litt for sparsomme yttertelt. Det fungerer bra i beskyttet skogsterreng, men er helt ubrukbart i fjellet hvor man må regne med vind. Selv en laber bris blir for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2019 den 14.36, bionicon skrev:

Noen forslag på gode lignende alternativer ?

Dette likner jo på både 3F UL Lanshan 2 som er en meget billig variant over den meget mer robuset Zpacks Duplex (som også har lavere vekt). Det jeg er mest spendt på her er hvor legger Hilleberg seg i pris, antatt samme nivå som Zpacks ... og da ser jeg ikke helt poenget med dette teltet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.