Gå til innhold
fightingfalcon

3-14g eller 7-21g?

Anbefalte innlegg

Hei! jeg har et fiskestangdilemma. Jeg tenker å skaffe meg en shimano forcemaster(9 fot) men klarer ikke å bestemme meg for 3-14g eller 7-21gr. Jeg bruker hovedsaklig monofilament da jeg også fisker en del med dupp(0.20mm). Den minste sluken jeg bruker er 6gr. Hvordan vil det være å kaste denne med en 7-21 stang? og evt. hvordan vil det være å kaste en liten isopordupp med en 7-21g stang?

bør jeg bare gå for den klassiske 3-14g? Fiskes bare etter ørret, både i elv og innsjø. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 11.6.2019 den 12.39, fiskekongen skrev:

Aksjonen, lengden og materialet på stanga har mest å si på kastelengden. Kjøp aksjon etter hva som er prioriteringen. Kaste langt, kjøring av fisk, bruk til meitefiske, napp indikasjon, krokningsegenskper o.l

skal stanga også brukes til meitefiske gå for ei stang med litt lengde. 

Skal du kun bruke mono snøre, kan du tillate deg å fiske med litt kortere stang, med tanke på krokfestet. 

Progressiv stang kastet lenger, dypere aksjon er nydelig å kjøre fisk på. Og er litt mer tilgivende med hoppende og/eller uforutsigbar fisk. 

Den letteste stanga vil nok passe godt til ditt fiske. 

Ville du gått for 8 eller 9 fots stang til allround ørretfiske? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.