Gå til innhold
  • Bli medlem

Rimelige telt


JEK

Anbefalte innlegg

Hei, er på utkikk etter telt til korte turer med 1-2 barn. I første omgang i skog og mark, kanskje på sikt noen lette fjellturer og kanoturer. Hovedsakelig på sommerstid og sen vår/tidlig høst. Kom over denne testen. Hva tenker dere? Bedre alternativer om en går noe over grensen på 3000,-?

https://www.side3.no/friluftsliv/test-av-billige-telt-6654131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MSR Elixir, Marmot Vapor, Marmot Limelight er alle solide kuppeltelt perfekt for 3-sesongs bruk. Ulempen er at teltene settes lettest opp med innerteltet først, for så å ta over ytterteltet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Bergans og Helsport lager en billigserie for G-sport og XXL ta en titt på disse, da vet du hva du får. Kvaliteten er neste  like god som de dyrere teltene, men billig teltene veier noe mer og pakkevolumet er større. Disse kjedene har ofte salg på disse teltene så du kan gjøre et bra kjøp for 1000.- til 1500.- .

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for meget gode innspill folkens! Så noen på et svensk forum som sterkt anbefalte Bergans Trollhetta 3. Virker som er lettere enn de rimelige helsport nordmarka-teltene. Noen som har erfaring med dette teltet? Eventuelt Rondane trek 3 nevnes også i samme slengen ser jeg.

Endret av JEK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten at jeg har testa bergans, så fikk jeg råd om og gå for helsport fremfor Bergans sine, fordi innerteltet henger mer ifra ytterduken enn det gjorde hos bergans. så det var mye mindre kondens.

sjekk også helsport outlet. der kan du få rimeligere telt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, JEK skrev:

Drøyt optimistiske avvik på høydemål på de Nordmarka teltene fra Helsport der. Dobbeltsjekk de selv på Helsport.no

Bortsett fra det har jeg hatt flere produkter i serien, lavvo f.eks er latterlig mye for pengene. Tror Nordmarka 6 har vært nede i 1499,- Kjør på med Nordmarka telt om du syns det passer. Ikke uten grunn at de stikker av med 8/10 på 3/3 telt med i testen. 

Helsport outlet som nevnt over er og godt tips men må følge med litt der, blir lagt ut telt hele tiden,.

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle for gode tips. Nå tror jeg det faktisk ligger an til at det blir Naturhike Opalus 3. Grunnen til det er rett og slett vekten i kombinasjon med plassen, samt pris. Formålet blir forholdsvis enkle turer med barn, og da vil jeg bli bærende på ekstra vekt i sekken fra før. I tillegg er jeg opptatt av at poden får gode turopplevelser, og da er det en fordel med romslighet og comfort. Så får jeg heller være bevisst på at kvaliteten ikke er i premiumklassen. Ikke sett noen direkte negative erfaringer med teltet til nå. Lå an til Nordmarka 3, men fristet med bedre plass, og Nordmarka high 3 virket svært tung å bære på. Var litt fristende med kuppelteltene også pga romsligheten de gir i innerteltet, men jeg tenker det vil være en fordel med romslighet i forteltet på regnværsdager som tunnelteltene gir.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, JEK said:

Takk alle for gode tips. Nå tror jeg det faktisk ligger an til at det blir Naturhike Opalus 3. Grunnen til det er rett og slett vekten i kombinasjon med plassen, samt pris. Formålet blir forholdsvis enkle turer med barn, og da vil jeg bli bærende på ekstra vekt i sekken fra før. I tillegg er jeg opptatt av at poden får gode turopplevelser, og da er det en fordel med romslighet og comfort. Så får jeg heller være bevisst på at kvaliteten ikke er i premiumklassen. Ikke sett noen direkte negative erfaringer med teltet til nå. Lå an til Nordmarka 3, men fristet med bedre plass, og Nordmarka high 3 virket svært tung å bære på. Var litt fristende med kuppelteltene også pga romsligheten de gir i innerteltet, men jeg tenker det vil være en fordel med romslighet i forteltet på regnværsdager som tunnelteltene gir.

Enig! var inne og tittet på siden og fant Opalus 3 og skulle akkurat til å foreslå dette. Tror nok du blir fornøyd. Naturehike-teltene har som oftest god kvalitet og man får mye for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.