Gå til innhold
  • Bli medlem

Lett og komprimerbar vest for packraft


Lompa

Anbefalte innlegg

Til nå har jeg brukt kajakkvesten min for packraften, men den blir stor å pakke i sekken for lengre turer. Jeg lurer derfor på om det er noen som har forslag til vester med lite pakkvolum og vekt? Jeg vet det skal finnes en som er manuelt oppblåsbar, men har ikke klart å finne den igjen. (må tåle 90 kg)

Forslag mottas med takk, men sånne automatiske oppblåsbare kan man spare seg å foreslå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 minutter siden, Bjarne H.S. skrev:

Coop Ekstra har tilbud på oppblåsbare vester disse dager ser jeg. https://coop.no/medlem/medlemsfordeler/medlemskupp/regatta_redningsvest/

Er det "safe" å bruke disse i Packraft? Vet ikke hvor mye vann de tåler før de blåser seg opp, men det skvulper vel en del i Packraft.

26 minutter siden, Lompa skrev:

Jeg lurer derfor på om det er noen som har forslag til vester med lite pakkvolum og vekt?

Denne du tenker på? Har ingen erfaring og det er vel ikke lagd for å være en redningsvest, men funker kanskje? Ellers har du Anfibi Buoy Boy som kan fås i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte selv denne da jeg hadde Packraft. https://www.biltema.no/batutstyr/sikkerhetsutstyr/flytevester/kanovest-2000020616
Ikke så stor og ganske smal nede som var en fordel i packraft. Veier 400G så vidt jeg husker. Er vel ikke veldig komprimerbar, jeg stroppet den oppå topplokket på sekken. Brukte Reconpack på tur så jeg hadde god plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Biltemavesten med side 400g er jo ikke langt unna den anfibio buo boy som er tusenlappen dyrere. Kanskje man bare skulle gå for REMA-valgspråket: Det enkleste er ofte det beste..

Den Xerovestgreia har sikkert isolerende effekt, men jeg ville ikke stolt på den som flyteplagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.