Gå til innhold
André Pedersen

Turfilmer - hva slags innhold ønsker man å se?

Anbefalte innlegg

Han her: Skjult lenke - logg inn for å se den lager noen fabelaktige turfilmer. Jeg opplever at han gjennom kameralinsen ikke skal fortelle meg om hvor bra/flink/sterk han er, men at jeg kan nyte naturens ro sammen med ham (så langt det lar seg gjøre).

Altså - for meg er det viktig at filmeren ikke skal vise hvor flink han/hun er, men heller invitere seeren til å delta. 

Det er jo nettopp det som skjer når den som filmer også viser det vanskelige, feilene, iskalde elvekryssinger, tvil over veivalg. Eller når noe turutstyr testes og ikke alt bare er "superbra", eller man sitter igjen med følelsen av at filmeren egentlig prøver å bli sponset. 

Det er lettere å se på en som fremstår som ydmyk, enn en som skal vise frem seg og sitt. 

Andre gode - Svein Fiskeseth - flotte padleturer, Peter Persson - gjennom Alaska.

Ingen av disse skryter av det de gjør, men de dokumenterer det de holder på med. Da er jeg mer med også.

P.S (jeg har heller ikke sett hva du gjør, det får bli en annen gang)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.