Gå til innhold
  • Bli medlem

Åpen glidelås - Ulempe?


jakoksen

Anbefalte innlegg

Jeg har observert at blant annet arcteryx og north face benytter glidelåser uten klaff foran. Dette er jo regnet som svært gode klær selv til ekstrem aktivitet, men jeg er allikevel skeptisk til dette.

Er det noen som har gode innspill og erfaringer for og imot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viss eg forstår deg riktig, mener du at dtn ikkje er beskytta av stoffklaff. Har Arcteryx Alpha SV og har til dags dato ikkje opplevd noko som helst problem med dette. Sjølv om eg var skeptisk i utgangspunktet har det fungert fint, men ein veit aldri....

Har Norrøna Arch Wall og den føles meir robust ut på det området med klaffer, men det er to forskjellige jakker, så det er vanskelig å seie kva som er best.

Etter eg har sagt dette skjer det vel på neste tur at det siler inn...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg kjenner til at vanntette glidelåser har sviktet på flere jakker. Ser ikke for meg at det er en optimal situasjon å være i om en samtidig står i en vinterstorm langt inne på høyfjellet.

Foretrekker klaffer over selv. Men om slikt skjer, så er det vel ikke verre enn at en kan teipe de igjen med en god duct-tape inntil en er tilbake i sivilisasjonen. Forutsatt at en alltid har tape med seg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rab har valgt å bruke 2 glidelåser på sine Latok jakker, altså en klaff under den vanlige glidelåsen som har en ekstra glidelås. Tar litt lengre tid å ta på jakken men skulle da være ganske så sikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jo klaffer under glidåsen. dvs på innsiden. Hvorfor arcteryx er dyrt? Jeg mener det er for dyrt, men så lenge vi er villige til å betale den prisen det koster for arcteryx produkt så er det ikke for dyrt :)

Jeg spurte ei kjerring i en sportsbutikk engang, og hun sa kvalitet + at jakkene er formsydd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.