Gå til innhold
  • Bli medlem

Hodepute


Anbefalte innlegg

Er denne her verdt penga? Eller vil den desperat prøve og rømme hele natta igjennom? 🤔 

Nå pleier jeg å legge ting under underlaget ved hodet. For alt annet jeg bruker, stikker gjerne av i løpet av natta. 

 

C3D0F4CA-7DD4-4E2F-97D3-0B0145A465E6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 minutter siden, Gittiamo skrev:

Er denne her verdt penga? Eller vil den desperat prøve og rømme hele natta igjennom? 🤔 

Nå pleier jeg å legge ting under underlaget ved hodet. For alt annet jeg bruker, stikker gjerne av i løpet av natta. 

 

C3D0F4CA-7DD4-4E2F-97D3-0B0145A465E6.jpeg

Kan prøve min i natt.
Kjøpte den på Onsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en s2s pute. Den veier lite så har den stortsett med. 

Først det negative: den sklir vekk fra underlaget, men det er fester for strikk slik at du kan få den bedre på plass over liggeunderlaget. Den puster ikke slik at den blir ekstremt varm og klam om du ligger helt i ro. Siden den er liten må du finne perfekt lufttrykk som passer deg. Den blir fort litt hard om det er mye luft i. Feks ved sideliggende. 

Det positive: den er perfekt å ha mellom knærne når du ligger på siden. Og de veier generelt lite. 

Hadde jeg skulle valgt igjen hadde jeg tatt en med tykt stoff/dun/etc i tillegg til luft. Ev en med en lomme du kan putte en jakke el.l. i. 

Kanskje til og med valgt en som kan doble som oppblåsbart sitteunderlag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Ja varm og klamt stoff frister ikke 🤔 blir mindre klær i pakkeposen nå på sommeren også. Så mindre til hodepute der. 

Ser fordelen av strikk for å tjore den fast. 

Fint om du tester og sier ifra  @tubbs 👍🏻 Jeg må egentlig handle i dag men kan rekke i morgen også. Sånn tilfelle den får fem stjerner. 

Endret av Gittiamo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gittiamo skrev:

Jeg må egentlig handle i dag men kan rekke i morgen også. Sånn tilfelle den får fem stjerner.

Kan si med en gang at det får den garantert ikke.
Den er liten, glatt og lager endel lyd. Så til 250 kr så er den ikke verd penga.
Jeg kommer bare til å bruke min som hodestøtte når jeg ligger og leser i teltet

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en slik en https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/soveposer/puter/sea-to-summit-pillow-aeros-premium-navy-large.html

Ikke hatt så mange nettene på den enda da jeg kjøpte den sent i fjor når den forrige mamut gikk i filler.
Litt "pels" på den så den er ikke så glatt,. Opplevde ikke at den skled noe særlig men jeg bruker den nok litt annerledes.
Jeg har liggeunderlag så langt ned i teltet det går. Mellom underlag og duk i hodeenden har jeg yttertøy og pakkpose med klær og så puta oppå der. 
Dette mye fordi jeg sover mest på siden og magen. Sikkert ikke ideelt om vinteren men da er jeg sjelden ute.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt denne her noen år nå. svært behagelig. Har den ofte inni hetta på posen, så blir den der den skal også. Fester for surring til underlag om ønskelig. Svært behagelig og ikke klam å ligge på. Anbefalte den til en kompis som kjøpte og den ble en gamechanger for ham hva gjelder soveposesoving. 

https://www.fjellsport.no/exped-downpillow-red-m.html?gclid=Cj0KCQjwocPnBRDFARIsAJJcf94eNFxzdFE37y6YKUty9fwsbITnbvDsZ-hYEXzDhXFjyqlNyj72CVUaAnR2EALw_wcB

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, borgern skrev:

Jeg røk på en slik nettopp, men i regular-størrelse. Har ikke fått testet den ennå, men har store forhåpninger om at det skal bli færre klumper og glidelåser i bakhodet enn med klær i pakkpose. Planen er å bruke puta inni soveposen. Jeg knør sånn om natta at alle varianter av pute utenfor pose forsvinner før jeg har kommet på plass. Nedpakket størrelse er så godt som ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Gittiamo skrev:

Det ble en mammut. De hadde ikke exped sin inne. Den tar jo ingen plass som dere sier. Får se om det er brukanes. Flere som knør puta 😂 

Hvis du synes den glir mye, lager mye lyd eller føles litt klam i ansiktet, kan du godt bruke en eller annen reklame buff som putevar 😉 brukte selv en gratis en fra gmax til det formålet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den "gamle" Mammut Comfort pillow puta. Den har et fleece trekk og en pløse inni med "badeball-ventil". Pakkstørrelse omtrent som en brusboks.

Ikke perfekt den heller, etter noen år tettet ikke proppen, så nå bruker jeg trekket med en Exped UL pute inni.

Fleecetrekket er gull, så de som har knirkeputer eller puter med andre issues, prøv å få tak i et fleece trekk, eller sveiv litt på Singer'en og lag et diy trekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd mange puter (15stk - men bare endt om med å kjøpe 3).

Exped Air Pillow er den jeg er mest fornøyd med. Den har hull på siden, der jeg har knytt fast strikk som jeg drar under liggeunderlaget.

Alle luftfyllte puter blir litt harde i løpet av natten, i forhold til fiberputer, selv om de ikke er blåst hardt opp.

Endret av Marius Engelsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bruker ei lita wellpur tempurpute fra jysk som eg ruller sammen i ein vakumpose som du ruller lufta ut av for å komprimere😊 knallgod og gir god støtte for nakken, samt sklir ikkje vekk. Litt vekt ja; men eg velger heller det enn søvnløse netter og stiv nakke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har en slik, men den ble dessverre alt for liten for hodet og nakken min 😬 Løsningen er en vanntettpose (den samme som eg oppbevarer posen i, Exped sin med kompresjonsremmer), fyller den med klærne eg har gått i om dagen, utenpå vanntettposen «klær» eg på en ulltrøye el.lign og legger hele «pakken» på et lite stykke antisklimatte (sånn seigt, hvitt rutenett). Da ligger den stille natta gjennom og er temmelig lun og varm mot kinnet mitt 😴

Antisklimatte funker forresten ypperlig under liggeunderlaget også, et kvadrat på 10-20 cm er mer enn nok for å unngå at det flyr vegg i mellom!!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funka overraskende bra med den fra Mammut. Tok en buff rundt og la den i hetta på soveposen. Og den stakk ikke av i det hele tatt. Jeg hadde ikke så mye tiltro til den, så jeg ble positivt overrasket 😂 den er også så liten så den fikk plass i soveposetrekket når jeg pakket sammen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.