Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose + teppe?


Anbefalte innlegg

Hei! Gutten på 9 år er inviteret på sin første telttur:)) 

Den voksen som tar barna på turen ordner alt bortsett fra soveposene. Vi har en pose ( som han bruker på campinghytter) Med Tcomf+11 Tlim+7 Text-5. Gutten bruker ikke ull. Det er ikke snakk om det))) Men han kan sove med klær på og med en fleece genser ,ull soker er greit. Det jeg tenker - blir det varmere å sove hvis han vil bruke en tynn fleece teppe inne i posen? Jeg har kjørt gjennom alle butikkene vi har i byen og fant soveposer som har Tcomfort: 3°C Tlimit: -2°C Textreme: -18°C  eller Tcomf 0. Varemelding sier at blir cirka +3 på natta til helgen. 

Må jeg kjøpe ny pose allikevel  eller det kan gå å bruke pose+teppe? De skal ikke bære lenge, så vekt er ikke så viktig her. Jeg vil ikke bestille på nett, fordi det er ingen garanti at posen kommer til helgen. Og litt begrenset i hvor mye kan jeg betale for det også :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du sjekket om du kan låne? Frilager for eksempel. 

Det er best å kjøpe etter generelt bruk. Ikke for et engangstilfelle. 

Men jeg har sovet ute på senhøst på fjellet med somnerpose og en tykt ullteppe oppå. Det hjelper mye (så fremt man har isolasjon ned mot bakken). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved bruk av teppe, så er jeg helt sikker på at det er greiere å ha det utapå posen. Inni høres ukomfortabelt og balete ut. Inni er det nok, i tilfelle, bedre med klær. Selv om de ikke er av ull. Fleece vil funke helt greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan sy en innerpose/liner av et fleeceteppe? Vi gjorde det for noen år siden. Ville ha noen ekstra grader å gå på før vi kjøpte nye poser til ungene. Hvor mange grader det gav er vanskelig å si, men det virket definitivt godt....

Brettet et fleeceteppe i to og sydde igjen ene kortsiden og langsiden. Kan jo formsys også. En enkel og billig løsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.