Gå til innhold
droppkne

Tips til teltplasser langs veien

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Imp skrev:

Du kan feks spørre i lokale grupper på face. 

Forslaget fra Skjult lenke - logg inn for å se den kan være veldig bra. Kjenner ikke personlig til hva som finnes på Facebook, men et spørsmål der er sikkert ikke dumt.

3 timer siden, whistler skrev:

Kjenner ikke ruta du skal sykle spesielt, men et generelt tips er å se etter grusveier som leder til skau / fjellområder. En liten avstikker fra slike veier så finner du som regel en OK plass. Antar du ikke vil ligge tett på en riks / fylkesvei uansett. 

Ellers er det som Skjult lenke - logg inn for å se den sier, å se etter småveier som tar av fra veien du er på. Visst du ikke vil synes er det som oftest best om grusveien tar av opp fra hovedveien, enn ned. Tar den av nedover må du som oftest lengre inn før du ikke synes fra veien.

Problemet med å finne plasser langs veien er størst der det er kupert + landbruk. Ofte er plassene som kunne vært aktuelle sperret av et gjerde, eller det er innmark. I slike områder kan du høflig spørre på butikk/bensinstasjon, eller om du ser noen, om de vet om en liten flat flekk hvor du kan få slått opp teltet for en natt. Det er helt utrolig hvor hjelpsomme og hyggelige folk er når du kommer på sykkel. Selv har jeg hatt telt i hager, bak bensinstasjonen, i et hjørne på fotballbanen for å nevne noe. Jeg har blitt tilbudt seng inne og jeg har sovet på benken i busskur.

Ellers så er det jo campingplasser mange steder, særlig langs trafikkerte veier. Det er ganske digg å få seg en varm dusj etter en lang dag og kanskje få ladet mobilen etc. 

Uansett, ikke la bekymringer rundt overnatting stoppe deg. Du vil altid finne en plass å sove, selv om det noen ganger kan bli lengre dager enn ventet på sykkelsetet. Det som er viktigere å vite er hvor neste matbutikk er. Nei hiv deg ut i det, en slik sykkeltur lever du lenge på. Lykke til😃

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.