Gå til innhold
  • Bli medlem

Kvaliteten på Revolutionrace fjelltøy?


Lillehei

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har noen erfaringer angående tøy fra Revolutionrace?   Vet ikke hvorfor, men likte veldig godt Designet til dette merket?   Hadde egentlig tenkt å kjøpe tøy fra Norrøna, men siden jeg har GoreTex PRO Jakke og bukse som er greit på vinteren og de dagene det pøsregner. Men blir for varmt på sommeren og høsten.  Så er tenker jeg tøy for fjellturer på bar mark sommer og høsten fra DNT hytte til DNT hytte på Hardangervidda og lignende områder. Og tenker at en må ikke ha det dyreste på sommeren eller høsten.  Noen som har noen gode tips?   

Endret av Lillehei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 3 måneder senere...

Har et par gpx zip off bukser og et sæt af deres bambus termo undertøj, samt to almindelig bambus underbukser.

kvaliteten er fin til prisen, syningerne er ikke så flot afsluttet som på fjellraven, men prisen er så også under halvdelen.

Farverne på bukserne er blevet matte hurtigere end på tilsvarende fjellraven, men igen til prisen syntes jeg kvaliteten er fin.

Deres undertøj virker umiddelbart til at modsvare noget dyrere mærker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Nordwand bukse, og en Tornado fleecejakke. Synes kanskje størrelsene er litt store. Spesielt buksa har lange bein. Snittet er ganske kroppsnært. Mye fine farger, og fine kombinasjoner av disse. God material- og sømkvalitet.

Ligger ofte rabattkoder på instagram hos såkalte influensere.

Godt fornøyd med klærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
43 minutes ago, Steeltrojan said:

Har ikke vært borti det merket tidligere men kan anbefale sport outlet kjeden som har butikker rundt om i Norge. Der finner man ofte bra tilbud på veldig bra klær fra Hildre og Vikafjell blandt annet. 

Ja, er det veldig bra klær? I forhold til pris er det nok det, Heldre, Vikafjell og de andre merkene som Sport Outlet selger er veldig rimelige, så det kan sikkert betegnes som "gode kjøp". Det er vanskelig å finne god informasjon om de merkene, det er et firma på Vestlandet som står bak (Elements Production as). De markedsfører følgende merker: Heldre Vikafjell Eska Sjnor OX Pyttpytt Staur Sway WM Staal Alien.
Av det jeg finner ut virker det som middels helt greie klær, men lite informasjon om innhold og opprinnelse. Sikkert helt greit til sitt bruk, og veldig lave priser i forhold til prestisjemerkene. Litt som Stormberg sine klær, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Steeltrojan skrev:

Har ikke vært borti det merket tidligere men kan anbefale sport outlet kjeden som har butikker rundt om i Norge. Der finner man ofte bra tilbud på veldig bra klær fra Hildre og Vikafjell blandt annet. 

Synes også disse virker meget gode! Jeg har sett mye på de i butikk, mens jeg går i Norrøna jakken min, og ikke funnet store forskjellen 🤷‍♂️ (Prisen, såklart).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Marius Engelsen skrev:

Synes også disse virker meget gode! Jeg har sett mye på de i butikk, mens jeg går i Norrøna jakken min, og ikke funnet store forskjellen 🤷‍♂️ (Prisen, såklart).

Absolutt og jeg kan nevne at ved å jevnlig ta turen inom butikken så var det mulig å finne en rå regntett softshell til halv pris(400 kr) og en windbreaker til 300. Disse to er godt brukt for båre villmark og seiling over et år og holder godt ennå. Bruker en av deres tykkere softshell jakker nå på vinteren med baselayer og ullgenser og har aldri vært mer bekvem i varierende temperatur. Turbuksene fra Claes ohlsson er også en favoritt om dagene og prisen dem har er kun 500 kr. 

Finns mye bra der ute som ikke nødvendigvis koster skjorta 👍

Endret av Steeltrojan
Glemt noe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bjørn J skrev:

Ja, er det veldig bra klær? I forhold til pris er det nok det, Heldre, Vikafjell og de andre merkene som Sport Outlet selger er veldig rimelige, så det kan sikkert betegnes som "gode kjøp". Det er vanskelig å finne god informasjon om de merkene, det er et firma på Vestlandet som står bak (Elements Production as). De markedsfører følgende merker: Heldre Vikafjell Eska Sjnor OX Pyttpytt Staur Sway WM Staal Alien.
Av det jeg finner ut virker det som middels helt greie klær, men lite informasjon om innhold og opprinnelse. Sikkert helt greit til sitt bruk, og veldig lave priser i forhold til prestisjemerkene. Litt som Stormberg sine klær, kanskje?

Ja jeg la også merke til at det ikke er noen særlig produktinfo andre steder for det meste dem selger men har nå brukt det en stund og kan bekrefte at dem holder godt i lengden og har veldig bra sømmer som jeg ikke har klart å slite ut ennå. Tåler røft vær på havet og tunge turer i terreng. Kommer nok ta turen inom det igjen i januar og utøke sortimentet da det med stor sannsynlighet blir flere besøk i skog og fjord neste år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de virker store, tunge, og merkelige til fjellvandring. Bruker forøvrig lette softshell bukser fra Arcteryx til fjellvandring. Med mindre det regner kraftig så tørker tynne softshellbukser så fort at jeg sjelden gidder å ta på goretex utenpå. https://arcteryx.com/no/en/shop/mens/gamma-lt-pant

Kraftigere bukser forblir våte hele dagen, så man blir mer sårbar.

Har en noe kraftigere kevlar forsterket bukse fra Mountain Equipment til stisykling.

Til bålfyring, vedhogst etc. så er det helt klart en stor fordel med kraftigere bukser, med forsterkninger på de riktige stedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.