Jump to content

Recommended Posts

Posted

Håper noen kan svare meg😅

Jeg er på jakt etter to billige telt som kan funke på fjellet vår/sommer/høst. Budsjettet er ikke stort..

Vi er totalt fire stk. To ungdommer, en voksen og  en fireåring. Har sett på Bergans Trysil, der kan jeg få et 2-mannstelt og et 3-mannstelt til 2000kr ca. Ser for meg at vi alle vil trives bedre i to telt i stede for et. 

Men er de ok? Vil jeg og fireåringen klare oss med et 2-manns ? Er kvaliteten bra nok? Osv osv. Veldig takknemlig for svar. 

Annonse
Posted

Sov nylig en natt på fjellet i et Trysil 3. Det er ikke plass til mer enn to litt store underlagt og en medium hund imellom. Så det går med to voksne i et slikt telt. Og forteltet er stort og fint. Teltet har lav takhøyde så det er ikke noe å sitte inni. Men ellers et helt fint telt. Ikke så stram i fisken som en del andre telt men tror det absolutt bør tåle mye vær og vind. En stor og en liten bør gå i det lille teltet. 

Dere kan også ta med en tarp og finner dere en egnet plass så er det supert med en tarp mellom teltene. 

• Like 2
Posted

vel, jeg hadde ett trysil 3 på hardangervidda for noen år siden på sommertur, og møtte på sterk vind, måtte kjøpe nytt telt etter den turen. endte opp med ett husky fighter tre, og det virker bombesikkert.