Gå til innhold
  • Bli medlem

ERFARINGER? Mountain Hardware Kiva Lavvo?


thomas@myran.no

Anbefalte innlegg

Annonse

Har selv et Mountain Hardwear Spire 2 kuppeltelt. Jeg er veldig fornøyd med det. Har også bare hørt godt om produktene fra MHW. Ellers sies det at det var avhoppere fra The North Face som startet det hele. Men det kan det selvfølgelig være mange årsaker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Kjøpte et Kiva telt fra Mountain Hardwear ifjor vinter. Kjøpte også løs bunnduk (footprint) som kan klipses på i de fem hjørnene. Teltet har vist seg å være det perfekte vintertelt. Svært raskt og enkelt å sette opp, selv i sterk vind. Klipser bunnduken på i halve teltet og graver en halv meter ned i snøen i den andre halvdelen. Dermed har man ståhøyde i halve teltet og en sovepattform med bunnduk i den andre delen.

For egen del bruker jeg dette teltet kun om vinteren. Teltduken er 100% vanntett, men puster ikke. Derfor har jeg sett at folk som bruker dette teltet om sommeren har klaget over kondensproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Vurderer å kjøpe dette teltet. Har fått et bra tilbud på det.. Men fant litt lite erfaringer.. Dette er jo en gammel tråd så kansje flere har kommet til og kan si litt mere om det. Vekten appelerer unektelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.