Gå til innhold
  • Bli medlem

Osprey Renn 50


Tine Ø

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg har kjøpt meg den som erstatning for Bergans Helium sekk, men har bare brukt den på tre turer hittil så ikke allverdens erfaring ennå. Hovedsakelig gikk jeg for denne pga rammen som gjør en bedre jobb med å få vekten på hoftene enn Bergans sekken og at den virker å ha god ventilasjon bak på ryggen. Dette har jeg ikke fått testet ennå siden vi ikke har hatt over 11 grader her. 

I tillegg til det har den fordeler sånn som jeg ser det:

- regntrekk følger med (koster rundt 300 kr å kjøpe det løst)

- stroppebånd til å feste liggeunderlag o.l. under/på fronten av sekken

- enkel å komme til lommen på topplokket mens man har sekken på 

- ingen lomme på fronten av sekken, men løkker der jeg tenker å feste strikk på vinteren for å ha truger og så syr jeg en enkel meshpose for å ha til vått håndkle osv på sommeren. 

- gode kompresjonsstropper så jeg får den med som håndbagasje på Widerøe

- ganske stødig og solid hoftebelte til å være lettvektsekk

- veldig store nettinglommer på sidene

- camelbak posen henges inni sekken, ikke mellom ryggen og sekken som på f. eks Kyte sekken

 

Det jeg savner/erger meg over:

- ingen hemper/fester til staver

- ingen innvendig lomme under topplokket

- regntrekket passer ikke hvis man har liggeunderlag stroppet fast utpå sekken

- nettinglommene har åpning på siden også så mindre ting kan falle ut. Vinkler jeg vannflasken til å stikke ut på sideåpningen faller den ut når jeg bøyer meg framover

- topplokket er fastsydd bak så fyller jeg sekken skikkelig er det ikke plass til noe i lommen på topplokket

- skilleveggen inni skulle kunne hatt klips, nå må man kløne veldig for å feste den igjen hvis man har tatt ned

 

Jeg startet med 17 kg tung sekk ene turen og ble positivt overrasket over hvor god den var på ryggen og ikke minst hvordan den overførte vekta til hoftene. Eneste jeg angrer litt på er at jeg ikke tok 65-literen så jeg hadde hatt plass til mer volumsaker og ikke ender opp med å bære all vinen og maten hver gang.. Men valgte nettopp 50-literen så jeg ikke skal kunne ta så mye med meg ☺️ 

 

Har bestilt Daylite plus for å se hvordan det er å feste den til Renn og evnt. ha den med og bruke den som dagstursekk i sommer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.