Gå til innhold
  • Bli medlem

Kan man bruge klister som remspray?


Viggo

Anbefalte innlegg

Remspray er en klistret masse, som påføres remme, så der kommer større friktion og så de ikke glider. Det er nok mest kendt til brug for generatorremmen på biler. Men i gamle dage blev det meget brugt på fladremme i f.eks. landbruget. Et eksempel på et aktuelt produkt er dette: https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/bilpleie/bilvedlikehold/smoremiddel/remspray-004555/

På dansk er betegnelsen remfedt - måske bruges det også på norsk.

Nu står jeg blot at skal bruge lidt, og tænkte i en snæver vending at bruge lidt klister til ski. Og her kunne der godt være nogen som havde prøvet det her før. Eller måske omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

Ikke bruk klister andre steder enn under skiene. Klisteret kleber seg til absolutt alt og vil sitte på fingrene dine i timevis hvis du ikke har noe løsemiddel å vaske det av med. Gammelt klister kan bli hardt og da er det nesten umulig å fjerne, spesielt fra klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gammel mekaniker lærte meg et godt McGyvertriks for mange år siden. Jeg hadde ei viftereim (generatorrem) som "hylte" noe forjævlig mens jeg kjørte, og jeg fikk ikke strammet den der og da. Han ba meg kjøpe en liten cola og helle på reima mens bilen gikk på tomgang. Halve flaska var nok til at det sluttet å hyle. Resten gikk i sjåføren.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.