Gå til innhold
  • Bli medlem

Turer rundt Mo i Rana


Dinara

Anbefalte innlegg

Hei, vi (jeg + mannen min + to barn pa 4.5år og nesten 6måneder) skal på campingvogntur om sommeren. Turen starter 31.Mai i Trondheim og slutter 2. September i Kirkenes. Når vi kommer til Mo i Rana må han fly tilbake på jobb i Oslo i en uke og jeg blir alene med barna og campingvogn i Mo i Rana område. Vi er veldig turglade mennesker og jeg håpet at noen som kjenner område kan anbefale noen turer (og gjerne aktiviteter) for oss. Datteren min kan gå opp til 10km og 500 høydemeter per dag, men jeg må også bære hennes lillebror og utstyre. 😆 Alle tips er velkommen! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann :)

Kan nevne noen turforslag:

  • Tjyvtrappa. Kanskje byens fineste utsiktspunkt
  • Bredek fjellgård og Bredekfossen (Åpen gård med servering og guide i sesong)
  • Svartisen - Austerdalsbreen. Norges nest største isbre.
  • Marmorslottet. Grotter og jettegryter i kalklandskap.
  • Rabothytta DNT. Omtalt som norges mest spektakulere tursithytte.

Dere kan også lese turpostene i noe som heter ranatrasken. Her er det beskrevet over 30 turer i Rana kommune som er overkommelig for dem fleste. Alt fra parkering, lengde, høyde er beskrevet i denne linken: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/turistforeningen/publications/fc61558e8cf08d204bf642705365a20d14466c96.pdf

Dere vil jo også befinne dere i nærhet til helgelandskysten. En utfart til eks Lovund, Træna, Rødøy eller Tomma er absolutt å anbefale om værgudene spiller på lag!  

Dette var ihvertfall noe av det jeg kom på sånn i farta.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.