Gå til innhold
  • Bli medlem

Femdagers i Jotunheimen fra Leirvassbu


Wilhelm1

Anbefalte innlegg

Planlegger femdagers rundtur i Jotunheimen med en kamerat i pinsa. I utgangspunktet starter vi fra Leirvassbu, men er åpen for andre forslag. Han kommer med bil fra Sunnmøre og jeg kommer fra Oslo med kollektivt, buss til Lom og bil til Leirvassbu virker som et naturlig valg. Nattbuss natt til første dagen, derfor må femte dagen bli noe kortere med tanke på buss tilbake. Kommer til å sove i telt hver natt. Ser for oss gode dagsetapper på gjerne 20-30km. 

Lurer derfor på hvilken retning og veivalg som gir fint landskap og greit terreng med en del kg på ryggen. Ikke noe imot litt høydekurve, men med tung sekk vil vi unngå de værste klatre-rutene.

Alternativene ser for meg ut til å være enten mot Spiterstulen eller Skogdalsbøen. Videre vil da være via Gjendebu på returen til Leirvassbu. Noen med erfaringer fra etappene Leirvassbu-Spiterstulen og Spiterstulen-Glitterheim? For meg virker det som en blir gående nede i dalen. Vil da turen via Skogdalsbøen og Fondsbu være å foretrekke?

Setter pris på alle tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.