Gå til innhold
KS10

Helsport ringstind pro 2019

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen som har erfaring med det nye ringstind pro 2-teltet fra Helsport (2019-utgaven)? Veldig interessert i å høre eventuelle tanker og erfaringer rundt dette teltet (plass, diverse praktiske løsninger, tåleevne mot vind/snø etc.). 

Takk!

Endret av KS10

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 minutes ago, Anders_G said:

Det er flere tunneltelt, som skrår i fotenden, hvor produsenten anbefaler å sette hodeenden av teltet mot vinden. Dette er for å unngå at vinden skal blåse inner og ytterteltet i hverandre.

Uten at jeg har erfaringer med Ringstind vil jeg tro at det ikke burde være noe problem å sette hodeenden mot vinden slik at forteltet havner i le. 

Ut ifra bildene jeg har sett mtp blant annet bardunering virker det som teltet vil stå stødigst med fotenden mot vinden.

Lurer dog på hvorfor de kun har barduneringspunkter i fotenden og sidene, og ikke noen ved hodeenden. Skulle tro at sistnevnte ville gjort teltet mer robust ved evt endring av vindretning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Desperat etter erfaringer og bilder fra dette teltet prøver jeg igjen: noen som har noe å dele? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 hours ago, Tomas 70 said:

Har du fått prøvd teltet og gjort deg noen erfaringer med det? 

Er det eventuelt noen andre som har erfaringer med dette teltet - Pro 2 eller Superligt 2 ?? 

Tror det bare er å innfinne seg med at denne tråden er død som en spekesild 😂☹️

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 4/3/2020 at 7:16 PM, Tutto said:

Har noen få netter i det. God plass til meg og bikkja. Verken hodet eller føtter er i kontakt med innerteltet og jeg kan sitte med strak rygg oppå underlaget. Forteltene er store nok til å lagre sekk og lage mat. 

Takler vind bra, godt nok i de aller fleste forhold.

Tror alikevel jeg kommer til å bytte det ut med ett kuppeltelt.

Godt med noen erfaringer. Har du fått testet det i sterk vind og har du noen bilder å dele? Lurer forresten på hvordan det ser ut i fotenden mtp ventilering. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 hours ago, Tutto said:

Har ikke fått prøvd det i sterk vind eller skikkelig rein enda, så skal ikke si så mye på det.

Satt det opp i stad og tok ett pr bilder av fotenden og luftingen. Syntes det er god luft sirkulasjon.

DSC_0171.JPG

DSC_0172.JPG

DSC_0170.JPG

Supert. Kan du si noe om det er plass til to stenger i stangkanalene? Vet at stangkoppene ikke er beregnet for to, men hvis det er plass i kanalene kan Helsport fikse doble stangkopper 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.