Gå til innhold
  • Bli medlem

Sports/turklokke


Gittiamo

Anbefalte innlegg

Ett alternativ er Garmin Epix. Denne er ei knallklokke med muligheter for fargekart og touch skjerm. Disse fås ganske romlig på Finn.no nå. Denne har ikke pulsmåler på håndleddet, men kan kobles til belte. Solgte min fenix 3HR og kjøpte denne. Bruker heller en dedikert pulsklokke fra Polar «vantage» som har bedre pulsmåling på håndleddet til trening. 

Så først i etterkant at du allerede hadde kjøpt klokke 😊

Endret av fiskekongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

Drar opp igjen denne tråden..

Jeg ville bytte ut min 4 år gamle Suunto Core All-black med klokke som har GPS og pulsmåling ++, og vurderte sterkt Garmin Instinct Graphite, men syntes den ble for grå og lys når jeg så reelle bilder av den, som ikke var reklame-bilder på nettbutikker. Jeg liker best mørke klokker, og invertert/mørkt display. Nå har Instinct Tactical kommet, og der er den endelig i sort farge, men prishoppet forsvarte ikke de ekstra små tingene som har kommet på Tactical syntes jeg.

Men så..forrige mnd begynte jeg i ny jobb og får en ganske god lønning nå, og dum som jeg var så begynte jeg å se litt på nye Fenix 6 Pro og 6X Pro...
Det skulle jeg jo aldri gjort :( :angel:
Blir det Fenix, så blir det nok 6X, den er jo overlegen på batteritid og har større skjerm. Pro med gorillaglass er visstnok lettere å se i dagslys enn Sapphire, og føler ikke jeg har så behov for Sapphire, som og kommer i grå som jeg ikke er så fan av.. Så Sapphire har jeg igrunn sett litt bort fra.
Vurderte Fenix 5X en liten stund, men føler ikke den har blitt billig nok, så da kan man like gjerne legge på litt peng, og gå for nyeste og det bedre alternativet!

Er og litt i tvil om det er verdt å bruke 8000,- på en klokke... :blink:
Men gjør jeg det, så har jeg vel en klokke man kan bruke i mange mange år fremover.. Er ikke av typen som bytter hver gang det kommer ny modell.

Er det noen her som har handlet Fenix 6 eller 6X enda, og har noe fornuftig å si om disse? Kan alltids komme med noe ufornuftig også, er ikke vrang der :P 
Men har vel igrunn fått med meg det meste, av å se videoer på youtube og lese specs og tester på nett..

Bilder av Garmin Instict Graphite er og velkommen, om noen skulle ha den. Helst gode bilder i dagslys, som viser fargen riktig.

Har blitt veldig glad i denne klokka, og den har vært med på alle turer, jobb og til hverdags de siste 4 årene.. men nå frister det med noe nytt :) 

IMG_1321.jpg.2b7367a049e8529d2344a9d9d885d701.jpg

Endret av Kristian J. Vabø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppgraderte fra Fenix 3HR til 6X Sapphire. Samme størrelse, men mye større skjerm. Den føles mye lettere, og er mer behagelig å ha på hånden.
Måtte skru av PulsOx siden jeg fikk kun 6-7 dager med batteri når den sto på. Uten varer batteriet 19-20 dager uten noen aktivitet.
Har enda ikke hatt behov for å teste ut batterisparemodus, men kan få opp til 1 mnd da.

Var strålende fornøyd til programversjon 4.10, etter det har jeg ikke fått koblet til Tempe, eller pulsbeltet som bruker Ant+
Håper det kommer en ny oppdatering snart. Så min anbefaling hvis du kjøper denne klokken er å skru av automatisk oppdatering, og lese erfaringer på nettet før oppdatering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fornuften har seiret, det blir nok en Garmin Instinct.
Det blir alt for mye penger å bruke over 8000,- på en klokke som Fenix 6 eller 6X. Så da sier fornuften at det blir billigere klokke, slik at man kan bruke de andre pengene på annet turutstyr som jeg vil...skal...ha :D

Så nå er dilemmaet, Instinct Graphite eller Instinct Tactical i sort. Jeg liker helst mørke/sorte klokker, ref bilde over av Suunto Core All-black som jeg allerede har, og tror kanskje Graphite blir litt for lys grå etter min smak. Den ser mørk nok ut på reklamebilder, men på tester og bilder tatt av andre folk på nett ser den mye lysere ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.