Gå til innhold
  • Bli medlem

Sokker :)


Miss Winther

Anbefalte innlegg

Annonse

Aner ikke hva de koster men jeg har liner-sokker fra både Smartwool og Icebreaker. Begge er veldig gode. Jeg har veldig liten og smal fot og det er vanskelig å finne noe som sitter tight nok på men begge her er gode. Smartwool hakket strammere men de er også hakket nyere 🤔 bruker de med et par tynne ullsokker utenpå fra Devol eller Ulvang ol. Aldri opplevd gnagsår med en slik kombinasjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Miss Winther skrev:

Betaler ikke 350 kroner for et par! 😂

For 2 par da? ;) Bridgedale liner-sokker er ålreit .. jeg tenkte som deg at det er fryktelig mye penger for sokker, men måtte kaste prinsippet over bord i påsken. Spørsmålet er om jeg klarer å overtale vaskemaskina til å bare spise de billige sokkene.    

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Gode sokker er ikke bortkasta penger. 

Og jeg håper inderlig at den ene sokken faktisk ligger under kontorpulten min på jobb, for det var der jeg la de til tørk etter siste tur 😂 🤦🏼‍♀️

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Heriks said:

For 2 par da? ;) Bridgedale liner sokker er ålreit .. jeg tenkte som deg at det er fryktelig mye penger for sokker, men måtte kaste prinsippet over bord i påsken. Spørsmålet er om jeg klarer å overtale vaskemaskina til å bare spise de billige sokkene.    

Haha, lykke til! Selv har jeg har mer kustus på hundene enn vaskemaskina.. 😅

Men! Linersokker. Har sett litt på dem. Er de greie å bruke uten sokk utenpå? Skal ikke de være som et ekstra lag med hud omtrent, for å unngå gnagsår? 350 for 2 par kan gå. Da bør de være verdt det. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Miss Winther skrev:

Men! Linersokker. Har sett litt på dem. Er de greie å bruke uten sokk utenpå? Skal ikke de være som et ekstra lag med hud omtrent, for å unngå gnagsår? 350 for 2 par kan gå. Da bør de være verdt det. 😁

Bruker 2 par sokker i støvlene sommer som vinter, så har vel ikke noe tilfredsstillende svar der (ukvalifisert synsing herifra altså). Funka med linersokker og plastposer i alle fall ;) Mulig de blir raskt slitt om de skal brukes som eneste sokk, de er jo ganske tynne.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Heriks said:

Bruker 2 par sokker i støvlene sommer som vinter, så har vel ikke noe tilfredsstillende svar der. Funka med linersokker og plastposer i alle fall ;) Mulig de blir raskt slitt om de skal brukes som eneste sokk, de er jo ganske tynne.  

Forstår. Greia er at jeg sendte inn mine så godt som perfekte Lundhags-fjellstøvler til reparasjon, men så ble de borte i posten. Jeg fikk igjen pengene og kjøpte nye. Et annet merke. Scarpa. Nytt for meg. Trodde de satt som støpt, men jeg glir fram i skoene i nedoverbakke. Dermed butter tærne inni foran på skoene. Det kan bli vondt i lengden. Jeg forsøkte å flytte på sømmen på sokken og knyte skoene hardere, og det ble bedre. Derfor tror jeg at enda tynnere sokk uten søm blir enda bedre. 

Et skoproblem som nå har blitt en sokkeutfordring.. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ofte Bridgedale Coolmax linere og Thermal linere uten noen andre sokker utenpå, det fungerer kjempefint. 

Thermal linere bruker jeg til Rando, med kun en tynn sokk er det mye mer behagelig nedi støvlene enn med en dedikert støvelsokk.

Colmax linere fungerer fint rett i joggesko.

Bruker jeg sokker utenpå linerne er det helst coolmax varianten, da med en ikke så alt for tykk sokk utenpå (typisk sykkelsokk). Dette er helst i fjellstøvler. Linersokken holder seg stort sett knusk tørr dersom yttersokken også er av "rett materiale", da flyttes fuktigheten ut fra linersokken.

Slitestyrken på Bridgdedale linerne er helt enormt bra. Jeg vrei meg ganske mye over å kjøpe mine første 2 par for stive 299,- i sin tid, det er snart 10 år siden.. Nå har jeg flere par, har ikke greid å slite ut noen av de enda, og de er brukt så mye og vasket såpass mange ganger at det er nesten uvirkelig. De er åpenbart imune mot sokkespisende vaskemaskiner også..

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Miss Winther skrev:

Trodde de satt som støpt, men jeg glir fram i skoene i nedoverbakke. Dermed butter tærne inni foran på skoene. Det kan bli vondt i lengden. 

Har du prøvd å løse dette med å snøre skoene dine på en annen måte, ikke bare knyte dem strammere? 

 

2 minutter siden, Omnilite skrev:

De er åpenbart imune mot sokkespisende vaskemaskiner også..

Så bra! :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Omnilite said:

Jeg bruker ofte Bridgedale Coolmax linere og Thermal linere uten noen andre sokker utenpå, det fungerer kjempefint. 

Thermal linere bruker jeg til Rando, med kun en tynn sokk er det mye mer behagelig nedi støvlene enn med en dedikert støvelsokk.

Colmax linere fungerer fint rett i joggesko.

Bruker jeg sokker utenpå linerne er det helst coolmax varianten, da med en ikke så alt for tykk sokk utenpå (typisk sykkelsokk). Dette er helst i fjellstøvler. Linersokken holder seg stort sett knusk tørr dersom yttersokken også er av "rett materiale", da flyttes fuktigheten ut fra linersokken.

Slitestyrken på Bridgdedale linerne er helt enormt bra. Jeg vrei meg ganske mye over å kjøpe mine første 2 par for stive 299,- i sin tid, det er snart 10 år siden.. Nå har jeg flere par, har ikke greid å slite ut noen av de enda, og de er brukt så mye og vasket såpass mange ganger at det er nesten uvirkelig. De er åpenbart imune mot sokkespisende vaskemaskiner også..

 

 

Det høres jo helt supert ut! Jeg betaler gjerne for god kvalitet, men det er så mye å velge mellom, og man risikerer å bomme på valget man tar. Mulig jeg må investere litt da... Bridgedale, ja.. Hmm. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Miss Winther skrev:

Det høres jo helt supert ut! Jeg betaler gjerne for god kvalitet, men det er så mye å velge mellom, og man risikerer å bomme på valget man tar. Mulig jeg må investere litt da... Bridgedale, ja.. Hmm. 😁

https://www.oslosportslager.no/produkt/bridgedale-coolmax-liner-women-innersokk-dame-33556.aspx

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Heriks said:

Har du prøvd å løse dette med å snøre skoene dine på en annen måte, ikke bare knyte dem strammere? 

 

Så bra! :D 

Oi, det finnes videoer for alt! 👍🏻 Skal følge denne oppskriften i morgen! Håper virkelig det hjelper. Så utrolig surt å merke dette, med sko til 3000.. 😐

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Miss Winther skrev:

Oi, det finnes videoer for alt! 👍🏻 Skal følge denne oppskriften i morgen! Håper virkelig det hjelper. Så utrolig surt å merke dette, med sko til 3000.. 😐

Jeg slet med det samme som deg (veldig smal rundt ankel) og å endre snøring fiksa alle problem. Lærte meg det her på forumet 👍🏻 Gode sko, sokker og riktig snøring er et must. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Injinji Outdoor Midweight Mini-Crew. Dette har blitt min favoritt i sommerhalvåret. Har aldri hatt vondt i føttene eller fått gnagsår etter at jeg gikk over til disse. Laget i rundt 50% ull. Ikke er de så forferdelig dyre heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Gittiamo skrev:

Jeg slet med det samme som deg (veldig smal rundt ankel) og å endre snøring fiksa alle problem. Lærte meg det her på forumet 👍🏻 Gode sko, sokker og riktig snøring er et must. 

Kanskje me greier finne att bileta ved gode søk? Meinar eg la ut fleire med ulike snøringer, mellom anna ved bruka av kamelører. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Tessatroll skrev:

Kanskje me greier finne att bileta ved gode søk? Meinar eg la ut fleire med ulike snøringer, mellom anna ved bruka av kamelører. 

Fant jeg fant 😀. Disse bildene fikk jeg av @Tessatroll og de ga meg et nytt liv med mine støvler. Helt genialt 😀👍🏻

2746029E-29EF-4007-B0A2-0C19907E8735.jpeg

A19DEF6A-3B8D-445B-ABA4-19F8C8F5A9FA.jpeg

Endret av Gittiamo
Legge til bilder
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gittiamo skrev:

Fant jeg fant 😀. Disse bildene fikk jeg av @Tessatroll og de ga meg et nytt liv med mine støvler. Helt genialt 😀👍🏻

2746029E-29EF-4007-B0A2-0C19907E8735.jpeg

A19DEF6A-3B8D-445B-ABA4-19F8C8F5A9FA.jpeg

Ja der er eit par varianter :)

Kan elles gå god for Bridgedale sin thermal liner. Brukar den mykje, både som innsrste sokk av to, evt med plastpose mellom, men har også nytta den mykje åleine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, ketilring said:

Sjekk ut Injinji Outdoor Midweight Mini-Crew. Dette har blitt min favoritt i sommerhalvåret. Har aldri hatt vondt i føttene eller fått gnagsår etter at jeg gikk over til disse. Laget i rundt 50% ull. Ikke er de så forferdelig dyre heller. 

Skal sjekkes ut! Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var stor forskjell, ja! Fant en måte å snøre på som passet for meg, inspirert av bildene og videoen dere sendte. Jeg kan nok justere litt etterhvert. Kjente at den ene foten var bedre enn den andre osv. Lærer det vel. 😁 Da er det bare sokkene som må kjøpes inn! Takk for hjelpa! 

IMG_20190503_144611.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.