Gå til innhold
  • Bli medlem

Langtur 21 dager - Dag for dag tråd - Østfolds sydligste punkt og hjem


Memento mori

Anbefalte innlegg

Annonse

God tur - håper legebesøket ikke ødelegger turen, men bare er en formalitet.

Ser ut som en spennende tur. Tre uker sammenhengende på tur er ikke alle forunt. Morsomt at du velger skogtrakter og ikke rømmer til fjells eller vidder, slik så mange andre ville gjort.

En ting - hvorfor begrenser du deg til 1 mil om dagen? På tidligere turer har du holdt deg til korte dagsmarsjer. Helsemessige årsaker unntatt, er det noen spesiell grunn til dette? Gitt en snittfart på 3 km/t på sti, gir jo dette bare 3,5 timers effektiv gåing hver dag. Da tenker jeg at det blir mye dødtid. 

Gleder meg til å følge prosjektet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg riktig god tur @Memento mori og setter stor pris på at du gir deg selv god tid til å legge ut dag for dag rapporter.  Jeg er en av de som setter stor pris på å lese innleggene :-)

Savner litt mere nerdedetaljer i innlegget ang utstyret du har med 🥺 Hva blir snittvekt for sekken? Mtp at du re-supplerer såpass ofte, og kan holde vekta på formodelig behagelig nivå?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Walle skrev:

Savner litt mere nerdedetaljer i innlegget ang utstyret du har med 

Jeg kan prøve å ta med litt mer av det, og flette det innimellom.

10 minutter siden, Walle skrev:

Hva blir snittvekt for sekken?

Slik jeg har lagt det opp nå blir sekkvekta mellom 7 og 12.6 kg. Dette er med mat og drikke, yttertøy og gåstaver. Tipper snittet er under 10 kg. 

Har med Anker 21 w solpanel og en liten powerbank på 10050 mAh også den Anker. 

Har lagt igjen GPSen på denne turen. Papirkart og mobil med Topokart appen blir det jeg skal navigere etter. Har også med Inreach mini, slik at dere kan se hvor jeg er på turen. 

Her er jeg nå link 

7AB93747-D6D6-478C-A301-4D31D5E8729A.thumb.jpeg.68c45bc013210527c5bc5e6e885ed7e5.jpeg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en flott tur! Dette blir gøy å følge mens vi andre stiller inn vekkerklokkene for å komme oss opp på arbeid.
Som andre tidligere har nevnt ser jeg også frem til mer nerdeinnlegg om utstyret du har med deg:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig artig at du har valgt det lett undervurderte naturfylket Østfold som start for din spennende vandring hjemover! Og, flott at du tok første rast ved Elgåfossen og Enningdalselva. Utrolig vakkert og frodig naturområde med stor variasjon i plante og dyreliv. Skal bli flott å følge dine rapporter dag for dag, og vit at slike turer du nå gjennomfører og publiserer inspirerer :-)

Lykke til! :-)

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.