Jump to content

Langtur 21 dager - Dag for dag tråd - Østfolds sydligste punkt og hjem

Memento mori

Recommended Posts

Annonse
13 minutter siden, Memento mori skrev:

@Omnilite har nesten rett, så du kan lese tråden om Duplex, men teltet er et Zpacks Plexamid. Mulig jeg lager en egen tråd på det etterhvert, da det er på en måte et 1P telt av Duplex, med bedre plass for en lang person og vekt på 420 gram. 

F083D64F-8E7A-4E6F-9A50-EC59737BD66B.thumb.jpeg.16685083af04e514dc68949f68117b0d.jpeg

Ah, har du sneket deg til et nytt telt uten et prøveoppsett i stua @Memento mori, eller kanskje jeg rett og slett har fulgt for lite med..

God tur videre, oppdateringene fra turen din er kjempeflotte!

• Haha 1

Ser du skal gå gjennom min hjemkommune, Eidsberg. Så gøy! Ved Eidsberg kirke er jeg døpt og konfirmert og har flere slektninger liggende der. 

Det er forresten en fin plass ved Glomma ikke så langt derfra. Du må da gå grusveien fra kirken mot Glomma, rett frem og ned til elva, ser på kartet at det går vei opp fra andre siden. Gammelt ferjested. Pappa pleide å ta oss med hit for å fiske. 

Mellom ferjestedet og Vamma, ligger det en øy midt i elva, Valdisholm. Her er det funnet ruiner etter en borg som lå her i middelalderen. 

https://lokalhistoriewiki.no/wiki/Valdisholm

Men blir vel mye gåing på asfalt på vei gjennom Eidsberg til Askim? 

• Like 1