Gå til innhold
  • Bli medlem

Langtur 21 dager - Dag for dag tråd - Østfolds sydligste punkt og hjem


Memento mori

Anbefalte innlegg

Jeg bor noen mil lenger nord enn der du er nå og her har det snødd idag. i dag morges var det -6,6 og selv om gikk over på plusskalaen er det skikkelig surt ute.

Tror denne natta også blir kald så du får bruke ull innerst i natt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse trådene dine er "nesten" for detaljerte til tider :-D Utrolig bra, er det tilfelle at alle bildene er tatt med iPhone din? I så fall er jeg forbauset over hvor god kvalitet til dette formålet det er i en mobil! 

God tur videre, følger med deg i rygg og napp. Ikke glem oppsummeringen på slutten (som du pleier å ha med) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kult å følge med! Ekstra stas og se at du bruker Topokart-appen så flittig også, det varmer en utviklers hjerte :) Fun fact, jeg har vært med å utvikle den nye versjonen av Posten sin sporings-app som ble nevnt på første post. 

Nyt det og gratulerer med overstått! Gleder meg til neste oppdatering!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ivan Lé Hjelmeland skrev:

Ekstra stas og se at du bruker Topokart-appen så flittig også

748FFA91-09D4-451D-A7BF-0587E6604DD9.thumb.jpeg.89be0ac04d7465123dea494f9a35eab0.jpeg

Funksjonen hvor du du tegner ei linje, og når du trykker på linja, og får opp valget med å lagre som sporing er gull verdt. Spesielt når lommekjent.no ikke vil lagre ruter lengere.

Da gjør jeg navigeringsjobben om kvelden, og sparer tid når jeg går. Mindre feil blir det også.

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Living the dream.... 

Så gøy å lese. Så inspirerende. Jeg får ikke til dette alene nå når jeg er singel, men kanskje sommerferien med barna neste år....nå ble det mye tanker og idesverming her... 

Gøy å se at du går gjennom Østfold, hjemfylket mitt 😍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Memento mori skrev:

Her har di bandasjert trær med netting, må være for å hindre bever. Har ikke sett dette før.

Eit ganske mykje brukt trekk der beveren herjar, både for å hindre dei i ta skuggetrea i elvar med ørret, og for å forhindre for mykje demningar som kan ha konsekvens, særskilt i sakteflytende elvar. 

Kva elvar det trengs og korleis ein vektar størrelsen på problemet og slik konsekvensen for ørreten er ulik frå elv til elv. I enkelte tilfeller meinar ein at litt demningsaktivitet kan vere sunt, mellom anna skjulestad for smolt. 

Laksen treng ikkje skugge i samme grad, og laks og bever er etter det eg veit ikkje like "inkompatibelt". 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra turlogg, fra det beste fylket ;-)

* Vann: Ja, det er tørt og lite vann å finne i Østfold/Akershus om dagen. Blir nødt til å ta fra nesten uttørkede bekker eller stillestående kulper! Har du vannfilter med deg er dette i og for seg ikke et problem. Alternativt kan du låne av meg.

* Du nevnte i begynnelsen av tråden at du var åpen for innspill på rute, men det aner meg at det var etter Askim?!? Ønsker du litt "fjell" og flott natur vil jeg anbefale å ta turen via Trømborgfjella, bl a forbi Linnekleppen. Da må du gå fra Halden mot Aremark og Kolbjørnsviksjøen (sikker på stier her), fra Kolbjørnsviksjøen via Linnekleppen, Nordre Stange varde og Kulevannssaga mot Dynjan i Mysen/Eidsberg du følge stier og veier (noen stier er litt dårlig merket). Denne biten har jeg en .gpx du kan få. Hvis Askim kun er et mål for posterestante, så burde det være mulig for meg å bistå med litt TrailMagic å transportere deg tur/retur, litt avhengig av når du er i Mysen.

* Skulle det passe (for deg og meg samtidig) kunne det vært artig å gått et stykke sammen med deg, eller møtt deg for litt TrailMagic. Askim/Ski/Aremark er områder jeg oftest beveger meg i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.