Gå til innhold
  • Bli medlem

Ungen sklir ut av liggeunderlaget


Larsdx

Anbefalte innlegg

Har et stort golite shangrila lettvektslavu som på mange måter er perfekt på tur med ungen, siden det har masse tumeplass.

Men et problem med dette teltet er at femåringen sklir ut av liggeunderlaget i løpet av natta. 

Jeg tenker at jeg må prøve å "bygge" noe rundt ham. Kan bruke storsekken, men har ikke så mye annet jeg pleier å ha med som passer. 

Et alternativ er kanskje å ha et liggeunderlag ekstra... Eller å bruke et mindre tremannstelt. 

Noen ideer eller tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan underlag? Kommer jo litt an på hvor mye mark man er, men hvis det er oppblåsbart og glatt overflate på underlaget, har du prøvd å legge skumunderlag (bamse etc.) oppå? Hjalp veldig på det å ikke skli rundt på underlaget, uten at jeg har noen erfaring med hvordan det funker for unger.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke så nye for å få til. Sett skoene med tuppen inn under underlaget der han sover. Bare så du får litt av underlagets kanter opp på hver side. Jeg snakker av erfaring 😂

Har gjerne sekken ved siden av men det holder med å ha litt under underlaget. Ikke ved siden av. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Heriks skrev:

Hvordan underlag? Kommer jo litt an på hvor mye mark man er, men hvis det er oppblåsbart og glatt overflate på underlaget, har du prøvd å legge skumunderlag (bamse etc.) oppå? Hjalp veldig på det å ikke skli rundt på underlaget, uten at jeg har noen erfaring med hvordan det funker for unger.  

Har et tung og solid oppblåsbart fra Clahs som han bruker når han er på tur. Sover med Bamse selv. Kan vurdere å ta med et skumplast til. Men jeg tror ikke problemet er at han sklir fysisk, men kravler i posen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Larsdx skrev:

Men jeg tror ikke problemet er at han sklir fysisk, men kravler i posen. 

Kjent aktivitet. 😂

I fjor sommer hadde me fleire netter  i stort 4P telt hvor niåringen havna delvis tett inntil eller oppå ein voksen, og tiåringen havna på tvers nederst i fotenden ila natta.

(Ingen problemer ift søvn på han som havna nederst uten liggeunderlag, han er varm av natur, og våkner om det skulle bli kaldt.)

I mindre 2P telt har "kravleren" stort sett holdt seg oppå liggeunderlaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Terka skrev:

Kjent aktivitet. 😂

I fjor sommer hadde me fleire netter  i stort 4P telt hvor niåringen havna delvis tett inntil eller oppå ein voksen, og tiåringen havna på tvers nederst i fotenden ila natta.

(Ingen problemer ift søvn på han som havna nederst uten liggeunderlag, han er varm av natur, og våkner om det skulle bli kaldt.)

I mindre 2P telt har "kravleren" stort sett holdt seg oppå liggeunderlaget.

Verre med den voksne som måtte puste med nesa inn i teltduken 😂 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Kjell Iver skrev:

Generellt så er unger mindre kravstore til liggeunderlag enn voksne, er min erfaring i hvertfall, så jeg ville bare byttet bamse fra voksen til oppblåsbart selv. I hvertfall om temp' ellers er OK

Han så i og for seg ut som han koste seg der han sov inntil hodet mitt på bare teltduken i natt. Men jeg flyttet ham likevel. 

Selv er jeg redd for at ryggen min skal bli for godt vant og holder meg til Bamse . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.