Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gratulerer med nytt ur.!

PVD skal være ganske trygt, men til tross for at klokkeinteressen har tatt litt av den siste tiden, har jeg ingen egen erfaring å dele.
Har i lengre tid vurdert en Skjult lenke - logg inn for å se denmed PVD finish, så fult mulig det blir min første.
Skjult lenke - logg inn for å se den har jeg også vurdert en stund, men har litt problemer med å bestemme meg for PVD eller ikke. Er litt greit å velge rett med en gang i det prissjiktet.

Titan er et genialt materiale til klokker, men er dessverre alt for lite utvalg av modeller i titan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 timer siden, a_aa skrev:

ser du Scurfa fra siden, ser den jo ut som den er laget helt uten tanke for at den kan hekte seg inn i noe

Det er litt sånn med klokker, at ser du på dem helt objektivt uten kontekst, så er det mye som er mer eller mindre idiotisk i forhold til hva den jevne klokkebruker har behov for.

Det som er morsomt med Scurfa, i motsetning til mange andre merker og modeller, er at det ikke er bare gimmick. Scurfa er ett micromerke designet av en aktiv nordsjødykker, og klokkene brukes av både han og andre dykkere på jobb i Nordsjøen. For en som jobber i tilknytning til bransjen, og som faktisk har vært ombord på samme båt og jobbet, så setter det denne klokken i ett litt annet perspektiv.

For meg er det egentlig helt meningsløst å ha ett dykkeur med heliumventil beregnet for metningsdykk ned til 500m, men samtidig er det en bombesikker kvalitetsklokke med en interessant historie, til en helt OK pris.

Sånn apropos tykkelse og størrelser generelt. Design/form har mye og si for opplevd tykkelse. Min tynneste er ett titanur på ca. 9mm. Det merkes nesten ikke på hånda, men jeg har andre modeller helt opp til 12mm som er nesten like gode på armen. Virker dog som det er vanskelig å finne klokker over 12mm som ikke virker klumpete, så er litt spent på Scurfa sånn sett. En del av tykkelsen der skyldes det konvekse glasset, og erfaringsvis oppleves ikke den tykkelsen som glasset bygger like dramatisk som tykkelse i selve klokkehuset, men det vet man ikke før man har prøvd.

Klokkesamling er galskap, så det bør du styre unna så godt du kan, men anbefaler deg å vurdere reparasjon av Certinaen. Fine klokker det der. Om det bare er lenke/lås som må fikses, så finnes det ett vanvittig utvalg av lenker og komponenter. Mest til Seiko, men også mye generisk. Skjult lenke - logg inn for å se den f.eks har veldig bra lenker til OK priser. Gjør litt research så finner du kanskje noe som passer, uten å vrenge lommeboka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.